مهران هاديان گفت: آينده تئاتر كشورمان بدون حمايت نسل جوان و فعال اين عرصه از سوي مسئولان به طور حتم به باد مي رود.

مهران هاديان كارگردان تئاتر كه هم اكنون نمايش "گزارشي درباره يك قهرمان آمريكايي" به كارگرداني وي در تالار محراب به روي صحنه است، به

خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران

گفت: اين نمايش در رابطه با شجاعت هاي يك سرباز آمريكايي است كه در ابتدا به دليل يك اشتباه و حماقت ذاتي در اين شكل نظام حكومتي و در ارتش كشور خودش قدم برمي‌دارد و در انتها متوجه پليدي هاي اين حكومت مي شود.

وي در خصوص اجراي اين اثر و تعداد آن ها افزود: قرار بود پس از اتمام جشنواره سي ام تئاتر فجر به مدت 15 شب نمايش ما به صحنه برود اما به دليل هماهنگ نبودن برنامه هاي تالار محراب و برنامه ريزي براي شروع يك نمايش ديگر در اين مكان ما تنها 7 شب اجرا خواهيم داشت.

هاديان با گلايه از اين وضعيت بيان كرد: ما بايد طبق قراري كه با تالار داشتيم دست كم 2 هفته نمايش را اجرا مي‌كرديم به نظرم در حق اين اثر اجحاف شد.

وي اظهار داشت: تابستان گذشته نيز نمايشي را با عنوان "بيداري در خواب" در سالن اصلي تالار محراب به مدت 15 شب به صحنه بردم كه به نظرم نسبت به اين اثر كه اكنون به صحنه است كمي ضعيف تر بود به همين خاطر دليل اين تعداد كم اجرا و آن هم در سالن كوچك تالار محراب را نمي‌دانم.

اين كارگردان تصريح كرد: من در هر دو بروشور اين دو نمايش مسئله اي را به عنوان يادداشت كارگردان مطرح كردم و مضمون هر دو نوشته نيز اين است كه اگر از جوانان حمايت نشود آينده تئاتر اين كشور به باد مي رود.

گفتني است، نمايش "گزارشي درباره يك قهرمان آمريكايي" نوشته داراب داداش زاده و با بازي داراب داداش زاده، محمد حسن معظمي، مهران هاديان، مرتضي خالقي، حامد سلطاني زاده، هاله بهبودي، محمد مهدي سعيدي نسب، سميه غلامي، و سهيل ديوسالار تا يكشنبه 30 بهمن در تالار كوچك محراب و در ساعت 17 به صحنه مي رود./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار