جمهوري اسلامي ايران و قزاقستان بر ضرورت توسعه همکاريهاي خود در زمينه مطالعات سياسي تاکيد کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، در دیدار "قربان صیفی" سفیر جمهوری اسلامی ایران با "بولات سلطان اف" مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز مطالعات سیاسی راهبردی ریاست جمهوری قزاقستان، دو طرف بر گسترش همکاریهای خود در زمینه مطالعات سیاسی تاکید کردند.

در این دیدار سفیر کشورمان با اشاره به اراده روسای جمهور ایران و قزاقستان برای گسترش روابط همه جانبه؛ آمادگی کشورمان را برای امضاء توافق نامه همکاری میان مراکز مطالعات سیاسی راهبردی ریاست جمهوری دو کشور اعلام کرد.

وی بر ضرورت بررسی و تحلیل تحولات منطقه ای و انتقال اطلاعات بین مراکز مطالعات سیاسی راهبردی تاکید و از آمادگی کارشناسان سیاسی ایران در این زمینه خبر داد.

مشاور رئیس جمهور قزاقستان هم با استقبال از پیشنهادات نماینده کشورمان گفت: ایران و قزاقستان با دارا بودن مشترکات تاریخی و فرهنگی، هم اکنون با عضویت در برخی اتحادیه ها و مجامع بین المللی می توانند نقش راهبردی در منطقه داشته باشند.

رئیس مرکز مطالعات سیاسی راهبردی ریاست جمهوری قزاقستان با اشاره به موضوع رژیم حقوقی دریای خزر، حل آن را تنها توسط دولتهای منطقه لازم دانست و دخالت دیگر دولتها را جایز ندانست.

وی همچنین خیزش های مردمی در افریقا، بیداری اسلامی و مبارزات فلسطینیان را یک فرصت تحقیقاتی دانست و از آمادگی کارشناسان کشورش برای همکاری با همتایان ایرانی خبر داد. چاپ کتاب و مقالات تحقیقی در نشریات دو کشور از دیگر موضوعات مورد بررسی در دیدار نمایندگان ایران و قزاقستان بود./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار