روزنامه هاآرتص ، چاپ فلسطين اشغالي نوشت کنفرانس هرتزليا به يک منبع و کارخانه براي افشاي ترس اسرائيل از ايران هسته اي تبديل شد چرا که در اين کنفرانس بند را به آب داديم و همه چيز را فاش کرديم.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران؛ اين روزنامه در شماره امروز خود در اينترنت در مقاله اي به قلم يوئل مارکوس نوشت : ما انکار نمي کنيم که نوعي حس ناآرامي ، نمي گوييم ترس ، در افکار عمومي اسرائيل درباره دستيابي ايران به قدرت هسته اي و اينکه واکنش ما چه خواهد بود وجود دارد. در دنيايي که اين همه در توليد انبوه تسليحات پيشرفته سرمايه گذاري کرده ، استفاده از سلاح هاي هسته اي به مثابه وارد شدن به يک حريم ممنوع است.دو بمبي که روي هيروشيما و ناکازاکي فرود آمد قدرت هاي بزرگ را به اين نتيجه رساند که تکرار کشتار در اين وسعت بايد ممنوع شود. در مورد انواع ديگر کشتار مسئله به اين بدي نيست.

 

کنفرانس هرتزليا به يک کارخانه تبديل شد که در آن بند را به آب داديم و همه چيز را فاش کرديم. دستگاههاي جاسوسي ايران هيچ نيازي به جاسوس ندارند -- فقط کافي است که آنها را به کنفرانس هرتزليا دعوت کنيم تا در آن به حرف هاي افسران و سياستمداران ارشد اسرائيل گوش دهند که تا حد مرگ بند را به آب داده اند. بيش از همه نيز بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل بود که همه چيز را برملا کرد. او هشدار داد قابل تصور نيست که افکار عمومي در معرض سناريوهاي وحشتناکي قرار گيرد که او خودش آنها را تشويق و ترويج مي کرد.


برغم اين ، اسرائيل در هيچ مرحله اي به خود اجازه نداده است که فاش سازد چه دارد و چه ندارد و با اينکه رسانه ها نيز محدوديت هايي داشتند و مجبور بودند به برخي واژه هاي جادويي مثل به گفته منابع خارجي متوسل بشوند ، آنهايي که مي فهميدند ، مي دانستند که چه فهميده اند. مثلا دولت هاي متوالي اسرائيلي هميشه براي اين تلاش کرده اند که نگذارند آن دسته از کشورهاي اسلامي که روياي نابودي اسرائيل را رها نکرده اند به سلاح هاي هسته اي دست يابند.


براي همين بود که اسرائيل رئاکتور هسته اي در دست احداث در عراق را نابود کرد. عراق انتقام اين حمله را در جنگ سال 1990 تا 1991 خليج فارس با شليک 41 فروند موشک اسکاد به اسرائيل گرفت که ترس توجيه ناپذيري را از سلاح هاي شيميايي در اسرائيل بوجود آورد حال آنکه ما بعدا در جريان جنگ عراق متوجه شديم که اين کشور اصلا چنين سلاح هايي ندارد. در حالي که قدرت هاي بزرگ سرگرم هماهنگ ساختن تلاش هاي خود براي جلوگيري از گسترش سلاح هاي هسته اي هستند ، کشورهاي مختلف در اندازه هاي بزرگ اين سلاح ها را توليد کرده اند ، يا اينکه به شدت مي کوشند با سرمايه گذاري هاي عظيم مالي و در حالي که مردم آنها در فقر بسر مي برند به اين سلاح ها دست يابند.

 

اما اين اسرائيل است که بيش از احمدي نژاد به انواع تهديدات مستقيم و غيرمستقيم متوسل شده و اعلام کرده است که بيکار نخواهد نشست. رسانه ها در اسرائيل و سرتاسر جهان پر از تفسير و تحليل از منابع اسرائيلي درباره قصد ما براي حمله به ايران هستند ، بي آنکه توضيح دهند هزينه چنين حمله اي چه خواهد بود. گزارشگر نظامي روزنامه يديعوت آحرونوت اين نکته را اينگونه بيان کرده است : «ايران پيام را دريافت کرده ، اما هنوز نترسيده است. حقيقت اين است که مردم اسرائيل ترسيده اند.

کنفرانس هرتزليا به يک منبع و کارخانه براي افشاي ترس اسرائيل از ايران هسته اي تبديل شد چرا که در اين کنفرانس بند را به آب داديم و همه چيز را فاش کرديم. /ا


 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار