گل مژه یک بیماری مربوط به عفونت پلک چشم است که به طور نسبی شایع است.

دکتر علیرضا رجعتی حقی، فوق تخصص شبکیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: شایان ذکر است که گل مژه یک بیماری پلکی است یعنی مربوط به عفونت پلک چشم است که به طور نسبی شایع است.

وی تصریح کرد: گل مژه به صورت یک توده دردناک، قرمزرنگ برروی لبه پلک ایجاد می شود که وقتی به آن دست می زنیم احساس درد خواهیم کرد.

رجعتی حقی بیان کرد: علل ایجاد گل مژه بر اثر تجمع چرک در ناحیه پلک، تماس دست آلوده به چشم و پلک، آلودگی و عدم رعایت بهداشت فردی ایجاد می شود.

این فوق تخصص شبکیه توصیه کرد: افرادی که دچار گل مژه می شوند به چشم پزشک مراجعه کنند تا مورد معاینه و درمان قرار بگیرند چون در صورت بی توجهی و ماندن زیاد گل مژه و دیر مراجعه کردن به دکتر نیاز به تخلیه آن هست.

وی تأکید کرد: افراد می توانند در چند روز و روزی چندین بار از کمپرس گرم برای کم کردن التهاب، عفونت ناحیه ای که گل مژه زده است استفاده کنند بدین صورت که از پارچه و حوله بهداشتی تمیز که گرم شده استفاده کنند و برروی توده دردناک قرار دهند در این رابطه بازهم می توانند از توصیه های پزشک استفاده کند.

رجعتی حقی تأکید کرد: بیماری گل مژه خطرناک نیست و عارضه بینایی ایجاد نمی کند و برای پیشگیری از آن رعایت بهداشتی فردی، تماس نداشتن دست آلوده به چشم و پلک ضروری است و برای درمان باید به چشم پزشک مراجعه شود./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.