خط توليد فرآورده‌هاي آنتي بادي دارويي كه توليدكننده يكي از جديدترين نوع داروهاي بيو تكنولوژيك و دومين كارخانه توليد عامل خوني «فاكتور 7» ويژه بيماران هموفيلي در دنياست، با حضور احمدي نژاد به صورت رسمي در استان البرز افتتاح شد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور؛ احمدي نژاد رئيس جمهور با حضور در محل شركت آريوژن زيست واقع در استان البرز ، يكي از مدرن‌ترين و جديدترين خط‌هاي توليد نسل داروهاي بيو تكنولوژيك را به صورت رسمي افتتاح كرد.
رئيس جمهور در مراسم افتتاح خط توليد داروي نوتركيب فاكتور 7 با اشاره به نياز كشورهاي ديگر به اين دارو گفت: اين داروها را به قيمتي كه در ايران عرضه مي‌كنيد به ساير كشورها هم بدهيد.
فاكتور 7 خوني براي بيماران هموفيلي ،توليد كه با بهره برداري از اين خط توليد سالانه 50 ميليون دلار صرفه جويي ارزي حاصل خواهد شد.
شركت آريوژن زيست از دو سال پيش در پي تلاش جمعي از متخصصان و انديشمندان صنعت بيوتكنولوژيك دارويي و با هدف توليد داروهاي نوتركيب و به‌ويژه آنتي بادي‌هاي مونوكلونال دارويي پايه‌گذاري شد و امروز پس از دو سال تلاش بي وقفه، گذر از تحريم‌هاي همه جانبه و با رعايت دقيق‌ترين معيارهاي بين‌المللي به ثمر رسيده است.
اين شركت در زميني به مساحت 22 هزار مترمربع و با زيربنايي حدود 17 هزار مترمربع داراي 4000 مترمربع فضاي مخصوص سايت‌هاي توليد دارو در پنج بخش مجزاست: 1- بخش كشت سلولي با فناوري بيوراكتور؛ 2- بخش كشت سلولي با فناوري رولر؛ 3- بخش فرمولاسيون، بسته بندي با ظرفيت 36 ميليون ريال در سال و سرنگ‌هاي از پيش پر شده با ظرفيت 33 ميليون سرنگ در سال؛ 4- بخش پايش كيفي مجهز به روزآمدترين روش هاي دستگاهي آناليتيكال و 5- بخش تحقيق و توسعه كه داراي چندين نوع متفاوت بيو راكتور و دستگاه‌هاي پالايش و آناليز پروتئين‌هاست.
ظرفيت توليدي اين شركت با توجه به بهره گيري از سيستم‌هاي كشت سلولي ويژه با چشم انداز برآورده كردن نيازهاي ايران و دسترسي به بازارهاي منطقه و دنيا طراحي شده است و با توليدات اين شركت بيش از 120 ميليون دلار صرفه‌جويي ارزي از محل قطع واردات دارويي حاصل و پيش بيني مي شود كه در يك برنامه پنج ساله به صادراتي بالغ بر 70 ميليون دلار در سال دست يابد.
اين كارخانه هم اكنون براي 60 نخبه و تحصيلكرده عرصه دارويي كشور و 500 نفر ديگر اشتغال ايجاد كرده است.
كاربرد آريوژن توليد پروتئين هاي نوتركيب، به خصوص آنتي بادي هاي مونوكلونال دارويي است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.