استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نباید اجازه دهیم سودجویان در هیبت قاچاقچی کالا به خصوص مواد غذایی با اعمال مخفیانه و مجرمانه خود سلامت و امنیت جامعه و مردم را به خطر اندازند و به رونق اقتصادی زیان و اشتغال جوانان ضربه برسانند.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از استانداري كهگيلويه و بويراحمد، اکبر نیکزاد در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، افزود: امروز ایران اسلامی برسکوی توسعه و پیشرفت جهانی قرار گرفته است و می‌تواند در همه زمینه‌ها به استقلال و خودکفائی دست یابد و هیچ وابستگی به بیگانگان نداشته باشد.

استاندار با تبریک به مناسبت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره)، تصریح کرد: گذشت آن دورانی که ایران به شدت وابسته به کشورهای استکباری بود با پیروزی انقلاب، ایران اسلامی امروز از وابستگی به صادرات تک محصولی یعنی نفت خود را راها کرده است و این مسئله که بر دشمنان طمع کار و حریص، صادرات نفت هم قطع شود در برنامه دولتمردان قرار می‌گیرد.

نیکزاد همچنین واردات و عرضه کالا و ارز قاچاق را خیانت به کشور و مردم دانست و گفت: باید با کسانی که می‌خواهند برای رسیدن به منافع خود مردم و مسئولان و قانون را دور بزنند برخورد جدی شود و باید بر فرهنگ استفاده از تولیدات و محصولات داخلی بیشتر تاکید داشت.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم که افراد سودجو با ورود و عرضه اجناس غیر استاندارد با سلامت و امنیت جامعه و مردم بازی کنند و وظیفه ما این است که در هر زمان با چنین پدیده‌ای به صورت‌های مختلف مبارزه کرد.

استاندار همچنین ایجاد مراکز آزمایشگاهی برای کنترل مواد غذایی، داروئی و بهداشتی را ضروری دانست و گفت: متولیان امر در راه اندازی این مرکز اقدام کنند.

وی یادآور شد: آزمایشگاه که اکنون نیاز ضروری برای این استان است مواد غذایی قاچاق و کشف شده از سوی دستگاه‌های نظارتی مورد آزمایش قرار می‌گیرند تا مشخص شود تا چه میزان برای سلامتی جامعه و مردم خطرآفرین هستند.

وی به هزینه 100 میلیون تومانی آزمایشگاه برای راه‌اندازی در استان اشاره کرد و گفت: ضرورت وجود چنین آزمایشگاهی در استان ما بیش از هر زمان احساس می‌شود چرا که سلامت مردم از هر موضوعی برای مسئولان و از همه مهم‌تر نظام جمهوری اسلامی اهمیت دارد.

استاندار، وظیفه رسانه برای جلوگیری از پدیده قاچاق کالا و عرضه و تاثیر منفی آن در امور اقتصادی را مهم و سنگین دانست و افزود: در این ارتباط از اصحاب قلم و رسانه توقع داریم با اطلاع رسانی در خصوص معایب و مضرات کالاهای قاچاق بیشتر تلاش کنند.

نیکزاد همچنین به نزدیک شدن تعطیلات نوروزی و لزوم نظارت هر چه بیشتر بر بازار اشاره کرد و گفت: یکی از مواقع حساس که سودجویان برای رسیدن به منافع خود فعال‌تر از قبل می‌شوند همین روزهای تعطیلات نوروز است که مردم و مسئولان باید در این ارتباط بیشتر توجه داشته و اجازه عرض اندام به قاچاقچیان و محتکران را ندهند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.