بحران اروپا قرباني ديگري مي گيرد

شواهد نشان مي دهد اقتصاد پرتغال نيز به زودي دچار سرنوشت مشابهي همانند يونان مي شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، عملكرد ضعيف مالي ليسبون مي تواند پرتغال را از دريافت 103ميليارد دلار (78ميليارد يورو) بسته نجات مالي اتحاديه اروپا و صندوق بين المللي پول محروم سازد.

كارشناسان مسائل اقتصادي از سراسر جهان به اين يقين رسيده اند كه سياست هاي مالي اتحاديه اروپا در قبال برطرف كردن ركود اقتصادي منطقه يورو كاملا اشتباه بوده و در بسياري از موارد با شكست مواجه شده است.

براساس اين گزارش، از اصلي ترين طرح هاي اروپايي جهت محدود سازي بدهي ها، كاهش فوري كسري بودجه و به دنبال آن اعمال شديدترين طرح هاي رياضت اقتصادي بوده است. اقدامي كه در يونان شكست خورد و به نظر مي رسد اين روزها پرتغال را نيز سخت درگير خود كرده و از حجم صادرات آن كاسته است.

كاهش توليدات داخلي و ركود بخش صادرات اتفاقي است كه يوناني ها در ابتداي ورود به بحران اقتصادي با آن روبرو شدند و حالا پرتغال درحال تكرار اين تجربه تلخ است.

مقامات دولتي پرتغال براي دريافت بخش هاي بعدي وام بين الملل تلاش مي كنند و اميدوارند كارشناسان اتحاديه اروپا و صندوق بين المللي پول با اعطاي بسته هاي نجات مالي به ليسبون موافقت كنند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار