مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: توجه به صنعت نقره در آذربایجان‌شرقی متحول شده و در حال حاضر 7 هزار نفر در بخش نقره آذربایجان‌شرقی فعال هستند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران، تراب محمدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه صنایع دستی افزود: در این راستا نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های متعددی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره ورنی، جشنواره‌های مختلف و نیز شرکت در 30 نمایشگاه صنایع‌دستی از جمله فعالیت‌های صورت گرفته است.

محمدی از ترویج 65 رشته صنایع دستی در 9 ماهه سال‌جاری خبر داد و گفت: در همین راستا صدور مجوز فعالیت، صدور کارت شناسایی و مهارت برای بیش از 2 هزار نفر و کارگاه‌های متعدد مورد توجه قرار دارد.

وی با بیان اینکه هنر نقره و صنایع دستی سنتی مورد توجه قرار گرفته، یادآور شد: در حال حاضر 7هزار نفر در بخش نقره استان فعال هستند و این در حالی است که جواهرآلات سنتی در گذشته مورد توجه نبوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، ایجاد شغل پایدار در صنایع دستی را ممکن دانست و گفت: با وجود سرمایه‌گذاری محدود در این راستا اشتغال متعدد در این زمینه حاصل شده است.

محمدی، از طرح حمایت از فروشگاه‌های صنایع‌دستی در استان خبر داد و افزود: در تبریز و سایر شهرهای استان این فروشگاه‌ها فعال شده و حمایت جدی نیز صورت می‌گیرد.

وی در ادامه سخنان خود از حمایت از هنرمندان صنایع دستی خبر داد و گفت: هنرمندانی که در منزل به فعالیت‌های هنری می‌پردازند ضمن دریافت کارت هنرمندی، 30 تا 50 میلیون ریال نیز وام دریافت خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از ایجاد اشتغال برای 2 هزار نفر در این حوزه خبر داد و بیان کرد: توجه به هنرمندان صنایع دستی مورد توجه قرار گرفته و یک‌هزار 950 نفر در زمینه بیمه صنایع دستی بیمه شده‌اند./س

 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.