یازدهمین جشنواره موسیقی خوزستان همزمان با سی وسومین بهار انقلاب آغاز به کارکرد تا موسیقی غنی ایرانی خود را به رخ موسیقی پوچ غرب بکشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، این جشنواره عصر دیروز با اجراي گروه "راز و نياز" به سرپرستي کامبيز مفتاحي از ماهشهر رسماً کار خود را آغاز کرد.

در ادامه گروه "اهورا" به سرپرستي محمدرضا نياکان از شهرستان ماهشهر به سبک سنتي به اجراي برنامه پرداخت.

به دنبال آن گروه هاي "آوا" به سرپرستي عليرضا تابنده و "دل انگيز" به سرپرستي حسين شکوفا از شهرستان دزفول به سبک سنتي برنامه اجرا کردند.

گروه "ژرفا" به سرپرستي قربانعلي زاهدي از شهرستان رامهرمز و گروه "هانا" به سرپرستي سيد يونس هاشمي از شهرستان خرمشهر از ديگر گروه هايي بودند که در روز نخست جشنواره به سبک محلي به اجراي برنامه پرداختند.

داوران يازهمين جشنواره موسيقي استان خوزستان، وحيد تاج، علي احمدي فر و کاظم پوره مي باشند.

معاون هنري اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان در اين مراسم با اشاره به همزمانی این جشنواره با دهه فجر، اظهار کرد: اين جشنواره در راستاي تقويت موسيقي فاخر و غني کشور و شکوفايي توانمندي هاي موسيقي محلي، سنتي و کلاسيک استان برگزار مي شود.

ناصر چناني با بيان اينکه اين دوره از جشنواره نسبت به دوره هاي قبل متفاوت برگزار مي شود،تصريح کرد: جهت گيري امسال ما در جشنواره به سمت تقويت گروه ها است به همين دليل در اين جشنواره اجراي تک نوازي نداشته ايم.

گفتنی است: این جشنواره 18 بهمن با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می دهد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.