بزرگ کردن بستر ناخن با ایجاد شکاف های طولی در آن و چیدن بافت های فیبروزه بستر ناخن در بهبود ناخن شیپوری شکل موثر است.

دکتر غلامحسین غفارپور، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: ناخن گاز انبری یا ناخن شیپوری به ناخن هایی گفته می شود که ناخن از طرفین حالت لوله ای پیدا کرده و هر چه به طرف انتها می رود این لوله باریک تر می شود این مدل ناخن ها بسیار دردناک بوده و علل وراثتی نیز از عوامل بوجود آورنده آن است استفاده از کفش های تنگ نوک باریک و پاشنه بلند در دراز مدت می تواند چنین حالتی را ایجاد کند.
وی گفت: در شکل اکتسابی غالبا ناخن های شصت پا را درگیر می کند، بیماری های دیگری مانند بیماری های قارچی ناخن، بیماری پسوریازیس نیز می توانند چنین ناخن هایی را به وجود می آورد.
این متخصص پوست و مو تصریح کرد: در گذشته تصور می شد که علت بوجود آمدن آن، اشکال در ریشه ناخن است، امروزه به این نتیجه رسیده ایم که در شکل اکتسابی و یا در کشل ارثی، سطح پشتی، آخرین بند انگشتان شصت، ناهمواری های ریزی دارد که باعث می شود بستر ناخن در اثر فشارهایی که کفش تنگ به وجود می آورد فیبروز شود.
غفار پور اظهار کرد: با استفاده از عمل جراحی و بزرگ کردن بستر ناخن با ایجاد شکاف های طولی در آن و چیدن بافت های فیبروزه بستر ناخن و تراشیدن سطح پشتی آخرین استخوان انگشتان شصت این زمینه را از بین می بریم و نتیجه بسیار عالی است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد: فرضیه ایجاد ناحن گاز انبری این است که سطح پشتی آخرین بند انگشت شصت است و در نهایت ناخن منظره شیپوری به خود می گیرد که قاعده آن در قاعده انگشت شصت و راس آن در نوک انگشت شصت پا است و خواه ناخواه صفحه ناخن هم شکل مثلثی و هم لوله ای به خود می گیرد./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار