معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری گفت: مدل اجرایی نظام اداری جمهوری اسلامی ایران در زمینه مدیریت منابع انسانی، برای استفاده و الگوبرداری به شش كشور ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛'احمد بزرگیان در جمع خبرنگاران افزود: اقدامات انجام شده در ایران در زمینه مدیریت منابع انسانی و نظام اداری یكی از الگوهای موفق در جهان بوده كه مورد استقبال كشورها واقع شده است

 

وی اظهار داشت: كشورهای ژاپن ، لبنان ، سوریه ، تركیه و عراق با عقد تفاهم نامه با جمهوری اسلامی ایران خواستار بهره گیری از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در این زمینه شده شده ضمن اینكه این تجربیات در قالب تفاهم نامه ای به كشور مالزی ارائه شده است.

 

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری همچنین با اشاره به استقبال دولت عراق از طرح دفاتر پیشخوان دولت در ایران گفت: چند كشور آفریقایی نیز خواستار بهره مندی از تجربیات ایران در زمینه

 

تحول اداری ، الكترونیكی كردن خدمات اداری و نیز مدیریت منابع انسانی و نظام اداری شده اند.

 

بزرگیان همچنین از تهیه نرم افزار جامع مدیریت نظام اداری كشور خبر داد وگفت:این نرم افزار به استانداری ها و دستگاههای اجرایی ابلاغ شده و بزودی بعد از آموزش های لازم مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 

به گفته وی، این نرم افزار به استانداری ها این امكان را می دهد تا برنامه ها ، پیشرفت طرح ها و پروژه های در دست اجرا توسط سایر دستگاهها را از طریق این برنامه نرم افزاری كنترل و رصد نمایند.

 

وی خاطر نشان كرد : این نرم افرار در قالب 10 برنامه بر اساس شاخص های اختصاصی هر دستگاه اجرای تهیه شده و به صورت برخط ( آنلاین ) مدیریت می شود.

 

بزرگیان، از پیاده سازی 'سامانه یكپارچه ارتباطات سازمان های دولتی ' در كشور خبر داد و گفت: این سامانه در نهاد ریاست جمهوری آماده شده و بزودی اجرایی خواهد شد كه با راه اندازی آن مشكل كندی ارتباطات الكترونیكی دستگاهها برطرف خواهد شد.

 

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری از جمع آوری اطلاعات یك هزار و 880 دستگاه دولتی كشور در پورتال خدمات دولت خبر داد و اظهار داشت:این اقدام نقش مهمی در كاهش زمان ارائه خدمات از سوی دستگاههای اجرایی به مردم دارد.

 

وی با بیان اینكه تاكنون یك هزار و 440 نوع خدمت توسط این معاونت پالایش و در پورتال دولت جمع بندی شده است گفت: این اقدام در راستای الكترونیكی كردن خدمات دستگاههای دولتی اجرا شده است.

 

بزرگیان گفت: تا پایان برنامه پنجم باید70 درصد خدمات دستگاههای دولتی الكترونیكی شود.

 

وی همچنین از انجام نظر سنجی عمومی در رابطه با سنجش میزان رضایت مردم از خدمات دستگاههای اجرایی نیز خبر داد و گفت: در مدت 9 سال گذشته 9 نظر سنجی در این رابطه انجام شده و میزان رضایتمندی مردم از عدد 62 در سال 1382 به 4/76 در سال 1389 رسیده است.

 

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری میانگین مراجعات مردمی برای هر خدمت در سال 1382 را 54/2 بار عنوان كرد و گفت: با ارایه خدمات دولت الكترونیك این رقم به 4/1 بار برای هر خدمت كاهش یافته كه از سال آینده باید به كمتر از یك برسد.

 

وی حذف قبض های چهار گانه آب ، برق ، گاز و تلفن را یكی از اقدامات مهم در راستای الكترونیكی كردن خدمات دولت دانست و گفت: با این اقدام سالانه از نابودی 30 هزار تن چوب برای تبدیل به كاغذ جلوگیری می شود.

 

وی اظهار داشت: از سال آینده تمام خدمات سازمان ثبت احوال كشور الكترونیكی خواهد شد.

 

بزرگیان همچنین تصریح كرد : از سال آینده شاخص عملكرد دستگاههای اجرایی كاهش میزان ارباب رجوع می باشد و هر دستگاهی كه بتواند تعدا افراد مراجعه كننده خود را كاهش داده یا حذف نمایدبه عنوان دستگاه برتر استانی معرفی و تجلیل می شود.

 

وی همچنین پیرامون اقدامات صورت گرفته برای رفع مشكل كندی سرعت اینترنت در كشور نیز گفت:با راه اندازی اینترنت ملی ( شبكه ملی اطلاعات ) در آینده نزدیك ، نیازی به استفاده از دیتا سنترهای كشورهای خارجی ( آمریكا و كانادا ) نخواهد بود و لذا سرعت اینترنت در كشور افزایش خواهد یافت.

 

بزرگیان خاطر نشان كرد : یكی از علل عمده مشكل اینترنت در كشور استفاده از دیتا سنترهای خارج از كشور بوده كه این امر موجب كندی سرعت اینترنت در كشور شده است.

 

وی همچنین پیرامون اقدامات صورت گرفته در رابطه با اجرای دولت الكترونیك در استان لرستان گفت: لرستان در برخی شاخص ها خوب عمل كرده اما همچنان معدل این استان در رابطه با پیاده سازی دولت الكترونیك پایین می باشد كه نیازمند تلشا بیشتری است.

 

بزرگیان اظهار داشت : لرستان در رابطه با ثبت نام كارمندان در سایت كارمند ایران یكی از استانهای موفق و نمونه كشور بوده ضمن اینكه اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه دفاتر پیشخوان دولت در این استان قابل تقدیر می باشد./س 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.