يك متخصص تغذيه توصيه كرد: بهتر است افراد مصرف ميوه‌ها و سبزي ها را در برنامه روزانه خود به ويژه صبحانه بگنجانند.

دكتر زهرا عبداللهي، سرپرست دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: بايد همواره يك ظرف بزرگ ميوه روي ميز، كابينت يا در داخل يخچال قرار داده تا خانواده با ديدن آن تشويق به مصرف ميوه شوند.

دكتر زهرا عبداللهي افزود: ميوه هاي تازه را به عنوان ميان وعده در طول روز مصرف كرده و ميوه هايي را خريداري کنند که بافت و پوست سالمي داشته و بيش از حد نرم نشده باشند.

وي تصريح كرد: والدين بايد براي تشويق کودکان به مصرف ميوه همواره به عنوان ميان وعده، ميوه را در نظر بگيرند و فراموش نکنند که ذائقه کودکان از دوران کودکي شکل مي گيرد.

اين متخصص تغذيه خاطرنشان كرد: بيشتر از ميوه‌هاي كامل (با پوست) به جاي آب ميوه استفاده كنند تا بتوانند از فيبرهاي موجود در آنها بهره ي بيشتري ببرند همچنين بايد تنوع را در مصرف ميوه ها رعايت كرد زيرا ترکيب ميوه ها نيز با هم متفاوت است و بدين ترتيب مي توان ويتامين ها و ترکيبات مختلف را دريافت كرد.

دكتر عبداللهي با تأكيد بر اين كه از خوردن آب ميوه هاي صنعتي پرهيز کنيد، خاطرنشان كرد: يک ليوان آب ميوه صنعتي، داراي 10 قاشق چاي خوري شکر است و بعضي از آن ها به وسيله آب رقيق شده اند.

وي اظهار داشت: از خوردن ميوه هايي که روي دسرها يا شيريني ها موجودند و به وسيله کرم يا خامه پوشيده شده اند، پرهيز کرده زيرا با خوردن اين ميوه ها علاوه بر ويتامين، مقدار زيادي چربي مضر و کالري وارد بدن مي شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار