سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل از ۷۲ تن از بانوان خادم اربعین حسینی در آذربایجان غربی

در مراسمی از ۷۲ تن از بانوان خادم اربعین حسینی در آذربایجان غربی تجلیل شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در مراسم تجلیل از بانوان خادمین اربعین حسینی که با عنوان بانوان بهشتی در سالن گفت: حضور میلیون‌ها نفر در اجتماع اربعین را حرکتی عظیم و قابل تقدیر دانست و گفت: این حضور میلیونی مردم از کشور‌های مختلف در طول ادوار گذشته نشان می‌دهد خیال بنی امیه در مدفون کردن نام ابا عبدالله خیالی خام بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی  قریشی افزود: بنی امیه تصور می‌کردند با به شهادت رساندن امام حسین، نهضت اباعبدالله را از بین می‌برند، اما غافل از اینکه خـون امام حسین (ع) تبدیل به یک لشکر عظیم شد و راهش قرن‌ها ادامه یافت.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است، گفت: هرکس به امام حسین متوسل شود، به پیروزی می‌رسد.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت از امام حسین (ع) الگو و درس گرفتند، گفت: شکل‌گیری جریان مقاومت فعلی را وامدار و بدهکار اباعبدالله الحسین هستیم. 

سردار وحیدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز دراین همایش با اشاره به ترویج فرهنگ عاشورا و مهدویت در بین مردم ایران گفت: هم راستا با فرهنگ عاشورا و مهدویت ولایت پذیری در بین ایرانیان ساری و جاری است.

نیر الهامی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری استان با اشاره به ارزش و جایگاه زن و حضور بانوان در اربعین گفت: مهر امام حسین (ع) را همواره مادران به فرزندان خود منتقل کردند و امروز نیز لازم است مادران برای جریان مقاومت، سرباز تربیت کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.