سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۸ برابری ترانزیت کالا از مرز ماهیرود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت:کالاهای ترانزیت شده از مرز ماهیرود خراسان جنوبی در ۶ ماه نخست امسال ۸ برابر افزایش داشته است.

جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در جلسه شورای ساماندهی و کارگروه توسعه مبادلات مرزی گفت: در این مدت ۱۵ هزار و ۷۱۱ دستگاه کامیون به وزن ۴۰۴ هزار و ۵۰۴ تن کالا از مرز ماهیرود به مقصد افغانستان ترانزیت شده که از نظر وزن نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۱۹ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه ارزش این کالا‌ها را ۶۷۱ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۶۵۸ دلار اعلام کرد و افزود: این ترانزیت شامل لوازم یدکی مستعمل، شکر، آرد، فوفل، روغن خوراکی و کود شیمایی بوده که از کشور‌های ترکیه، امارات متحده عربی، روسیه و اندونزی از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

جعفری همچنین از برگزاری دو نمایشگاه بین المللی صادرات به کشور‌های آسیا میانه و افغانستان و فرصت‌های سرمایه گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران یکم تا چهارم آبان در نمایشگاه بین المللی مشهد خبر داد و گفت:گروه کالایی این دو نمایشگاه شامل همه گروه‌های کالایی با حضور بیش ۳۰۰ تاجر از کشور‌های حوزه آسیای میانه،۸۰ بازرگان از ترکمنستان، بیش از ۵۰ نفر از افغانستان و بیش از۱۰ نفر از تاجیکستان و سایرکشور‌ها هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همچنین از موافقت برای تأمین زمین برای ایجاد یک درمانگاه غربالگری بهداشت و درمان برای بیماران افغانستانی و خروج کالا‌های مرزنشینی از استان به صورت تجمیعی و تجاری با حذف معافیت‌ها و پرداخت ما به التفاوت حقوق ورودی خبر داد.

جعفری گفت: ۸ میلیارد تومان اعتبار تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای درخصوص برگشت درآمد ارایه خدمات در بازارچه مرزی به استان ابلاغ شده است.

در این جلسه همچنین مقرر شد تعداد نازل‌های سوخت در جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی در مرز ماهیرود از هشت نازل به ۱۰ نازل ظرف مدت یک ماه آینده افزایش یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.