سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غرس ۹۶ اصله نهال به یاد ۹۶ شهیده استان کرمان

نماینده ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت:به یاد ۹۶ شهیده استان ، ۹۶ اصله نهال غرس شد. 

حجت الاسلام موسوی نسب کاشت درخت را از دیدگاه اسلام به عنوان صدقه جاریه عنوان کرد و گفت: محیط زیست و منابع طبیعی تشریفات نیست، یک واقعیت و جزء اولویت‌های اول کشور است، چون حیات انسان به هوای پاک وابسته است.

 

وی افزود: ترویج درختکاری و به واسطه آن حفظ گونه‌های محیط زیستی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و نسل به نسل انتقال پیدا کند و فرهنگ سازی شود.

 

مدیر کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کاشت هر درخت به نام یک شهید را ابتکار بسیار ارزشمندی دانست و اظهار کرد: درخت نماد رشد، پویایی، حرکت و تکامل است و این نماد شهدا و ایثارگران است که با گذشت از جان خود، موجب رشد و تکامل انسان‌ها شدند.

 

وی گفت: ثمره وجودی شهدا، جانبازان و آزادگان مثل رشد و تکامل درخت در جامعه پایدار است و امیدواریم بتوانیم با زنده نگه‌داشتن آنها در این ایام دین خود را به آنها ادا کنیم.

 

سرهنگ مهدوی  رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز گفت: امروز به نام نامی شهدای شهیده استان درخت می‌کاریم تا این پیام را به نسل آینده برسانیم که اگر استوار هستیم و در برابر ناملایمات استقامت می‌کنیم، به واسطه از خود گذشتگی شهدا است.

 وی افزود  :به یادگار و به تبعیت از شهدا درخت می‌کاریم و از خداوند متعال می‌خواهیم که در حفظ و حراست از نظام اسلامی دنباله رو شهیدان خونین بالی باشیم که در عرصه دین باوری و ولایت محوری تفکر و هدف امام حسینی داشتند.

 

وی گفت: اگر امروز نامی از اسلام و حکومت اسلامی وجود دارد به برکت شهدا و محرم و صفر امام حسین (ع) است لذا امروز درختانی سبز می‌کاریم تا رهرو سبز امام حسین (ع) و شهدا باشیم و در جهت رشد و حرکت ایران اسلامی گام برداریم.

برچسب ها: کاشت درخت ، شهدا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.