سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممنوعیت کوچ زنبورداران استان آذربایجان شرقی از ۷ تا ۱۹ مهرماه

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: کوچ زنبورداران استان از هفتم تا ۱۹ مهرماه امسال به دلیل انجام عملیات اجرایی سرشماری سراسری زنبور عسل ممنوع است.

صمد زمانزاد قویدل در گفتگو با خبرنگاران از تشکیل کارگروه استانی طرح سرشماری زنبور در این استان خبر داد و گفت: در طرح آمارگیری تمام فعالیت زنبورداری و همه فعالیت‌ها و شاخص‌های مربوط به زنبورداری و شاغلان در این حرفه در سامانه طراحی شده ثبت می‌شود.
وی با بیان اینکه در این طرح سرشماری سالانه، آمار منسجمی در خصوص فعالیت زنبورداری گردآوری شده و در برنامه‌ریزی دقیق و خدمات‌رسانی بهتر به تولیدکنندگان و بهره‌برداران این بخش مورد استناد قرار خواهد گرفت افزود: سهولت در ارائه خدمات و جلوگیری از اتلاف وقت و پیگیری دقیق فعالیت زنبورداری از جمله مزیت‌های اجرای آمارگیری فعالیت زنبورداری است و زنبورداران استان آذربایجان شرقی در مدت زمان اجرای این طرح، با ثبت آدرس دقیق محل استقرار زنبورستان خود با مجریان این طرح همکاری کنند.
زمانزاد قویدل با اشاره به تشکیل کارگروه استانی برای اجرای طرح سرشماری زنبور اظهار داشت: در استان آذربایجان شرقی این کارگروه با حضور نمایندگان معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی، مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی، اتحادیه زنبورداران استان و مسئول پشتیبانی سازمان و با مسئولیت معاونت بهبود تولیدات دامی تشکیل شده و همچنین اقدامات اولیه از قبیل آماده‌سازی نیروی انسانی، خودرو و سایر تجهیزات برای اجرای طرح سرشماری زنبور عسل در سطح استان انجام شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه تاریخ شروع عملیات میدانی آمارگیری هفتم مهرماه و تاریخ پایانی عملیات میدانی آمارگیری نوزدهم مهرماه است؛ گفت: پایان سرشماری و زمان تایید نهایی اطلاعات دهم آذرماه امسال است.
وی با بیان اینکه کارشناس مسئول زنبورداری استان و کارشناس موضوعی شهرستان‌ها باید در همه مراحل سرشماری دقت لازم در اجرای وظایف نظارتی محوله را داشته باشند خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، کارشناسان پهنه در بازه زمانی مقرر سرشماری، حتی‌المقدور صرفاً مسئولیت آمارگیری از زنبورستان‌ها را بر عهده داشته باشد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بر ضرورت ثبت اطلاعات تمامی زنبورداران متقاضی شرکت در آمارگیری تأکید کرد و گفت: باید اطلاعات زنبورداران فاقد شناسنامه الکترونیکی نیز ثبت شود.
زمانزاد قویدل اضافه کرد: همچنین ثبت اطلاعات تمامی زنبورداران مهاجر شرکت کننده در آمارگیری حتی در صورت نداشتن مجوز کوچ برای لحاظ شدن در آمار استان مبدأ باید توسط کارشناسان پهنه استان مقصد ثبت شود.
وی با بیان اینکه نباید در حین آمارگیری جابه‌جایی کلنی‌ها صورت گیرد؛ گفت: باید اطلاع‌رسانی به موقع برای اعلام ممنوعیت جابجایی زنبورستان‌ها در طول مدت عملیات میدانی آمارگیری انجام شود و پیش از آمارگیری هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی درباره ممنوعیت جابجایی کلونی‌های زنبور عسل در بازه زمانی عملیات میدانی سرشماری انجام شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: همچنین هماهنگی لازم با اداره کل دامپزشکی استان برای عدم صدور گواهی بهداشتی برای کوچ در طول مدت عملیات میدانی ضروری بوده و باید در دستور کار قرار گیرد.
وی تاکید نمود: زنبورداران استان شایسته است با توجه به شروع آمارگیری سالانه از کندو‌های زنبورعسل از تاریخ ۷ لغایت ۱۹ مهر ماه، دراسرع وقت آدرس محل استقرار زنبورستان خود را به شرکت تعاونی زنبورداران و یا مرکز خدمات و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اعلام کنید.

برچسب ها: زنبورداری ، عسل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.