ستاد مدیریت بحران کرونا در آستارا برای تسهیل بازگشت زنبورداران کوچ‌رو از استان‌های دیگر به این شهرستان، صدور برگ تردد برای آنها را در دستور کار قرار داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حسن رستم زاد ، فرماندار آستارا در جلسه ستاد مدیریت بحران کرونا در فرمانداری این شهرستان گفت: با توجه به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در ورودی شهرها و استان ها برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، برای زنبورداران کوچنده این شهرستان از سوی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری آستارا برگ تردد صادر می شود.

او افزود: زنبورداران از اقشار زحمتکش و تاثیرگذار در بخش کشاورزی آستارا هستند و از همه ظرفیت های اداری برای تسهیل بازگشت و انتقال اسباب و امکانات آنها استفاده می کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا نیز در این جلسه گفت: آستارا به معنای خاص، جمعیت عشایر ندارد اما زنبورداران این شهرستان همه ساله از مناطق جلگه ای به استان هایی نظیر مازندران کوچ می کنند و اکنون زمان بازگشت آنهاست.

ایرج شیارکار افزود: زنبورداران آستارا با وسایل نقلیه شخصی کوچ می کنند و حدود ۳۴ هزار کندوی زنبور دارند و با تولید سالانه ۸۰۰ تن عسل، رتبه دوم تولید این محصول را در استان گیلان به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/عط

برچسب ها: عسل ، زنبورداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.