تولید عسل 10 درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛هوشیار رحیمی مسئول امور زنبورداری سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: با توجه به اینکه یک مرحله از برداشت عسل پائیزی هنوز انجام نشده است، آمار دقیق برداشت عسل امسال وجود ندارد ولی برآوردها نشان می دهد تولید عسل 10 درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد.

وی افزود: استان گیلان با تولید 19 کیلوگرم از هر کندو، رتبه اول کشوری در تولید عسل از نظر میانگین را دارد.

مسئول امور زنبورداری سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه برداشت سال گذشته عسل در گیلان پنج هزار تن بود، گفت: در استان چهار هزار و 547 زنبوردار و 265 هزار کلونی زنبور عسل وجود دارد و گیلان از استان های مطرح در حرفه زنبورداری است.

هوشیار رحیمی با اشاره به اینکه برداشت تابستانی عسل در گیلان به اتمام رسیده و برداشت پائیزی هم در شهریور و مهرماه انجام می شود، افزود: برای اولین بار در سال گذشته غذای جامد زمستانی زنبورعسل به نام آپیستا وارد کشور شد که 38 تن آن در گیلان از طریق اتحادیه زنبورداران توزیع شد و این ماده غذایی زمستانی زنبور عسل مورد استقبال زنبورداران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امسال با تقاضای زنبورداران بیش از سال گذشته این ماده غذایی زنبور جذب خواهد شد و مشابه داخلی آن هم تولید شده است، گفت: زنبورداران در مورد تغذیه زنبور در فصل سرد و یخبندان نگرانی نداشته باشند و می توانند زنبورهای خود را تغذیه کنند.

مسئول امور زنبورداری سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان تصریح کرد: گیلان از استان های برتر زنبورداری کشور محسوب می شود و این استان به دلیل مراتع جنگلی و چهار فصل، شرایط مناسبی برای تولید عسل دارد.

 

انتهای پیام/ق

 

افزایش تولید عسل در گیلان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.