سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛ میزبان همایش فرهیختگانی عالم تمدن ساز+عکس

دومین همایش فرهیختگانی عالم تمدن ساز با حضور عالمان شیعه و سنی به میزبانی ارومیه برگزار شد.

رئیس مرکز اسلامی آذربایجان‌ غربی و دبیر همایش فرهیختگانی عالم تمدن ساز در حاشیه این همایش  در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: همایش فرهیختگانی عالم تمدن ساز مهمترین برنامه هفته وحدت در ارومیه است که توسط مرکز استان آذربایجان غربی برگزار می شود.

حجت الاسلام سید محمد سعید آزاد موسوی ادامه داد: در طول برگزاری این همایش بیش از پانصد نفر از علمای اهل تشیع و تسنن در قالب پنج کار گروه، در زمینه‌های تمدن نوین اسلامی، آزادی، فمینیسم، منزلت زن در اسلام، لیبرالیسم، سبک زندگی اسلامی، سیره پیامبر در حکمرانی، جبهه جهانی مقاومت و الگوی حکمرانی اسلامی تبادل نظر کردند.

 دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور در سخنانی شاخص های تمدن نوین اسلامی را تشریح کرد و عدالت گستری، عقلانیت و تشکیل امت اسلامی را به عنوان نمادهای بارز تمدن اسلامی برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم لطفیان تقویت مولفه‌های مودت و رحمت در میان مسلمانان و بغض و کینه در برابر دشمنان را از جمله اصول مهم وحدت در جامعه اسلامی دانست و گفت: اصل تعرض نکردن به مقدسات مذاهب یک موضوع بسیار مهم در زمینه حفظ وحدت است که باید همیشه مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این همایش با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر موضوع وحدت امت اسلامی، مومنان مسلمان را برادر همدیگر دانست و گفت: وحدت یکی از مبانی مهم امت اسلامی است و هر مسلمانی که به تفرقه دعوت کند خیانت به امت اسلامی کرده است.

ماموستا مامد کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز در مراسم گشایش  همایش فرهیختگانی عالم تمدن ساز با اشاره به دیدار روز گذشته  جمعی از علما، امامان جمعه و مدیران مدارس علمیه اهل سنت سراسر کشور با مقام معظم رهبری، با تأکید بر اهمیت وحدت اسلامی و تلاش‌های بدخواهان برای مخدوش کردن آن، تقویت هویتی امت اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.