سال آینده صورت می گیرد؛

برگزاری دو جشنواره منطقه ای و استانی دانشگاه فنی و حرفه ای در آذربایجان غربی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور از برگزاری دو جشنواره با محوریت ظرفیت های استان درآذربایجان غربی خبر داد.

علی اصغر رجبی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان غربی برگزار شد؛ با اظهار اینکه نگاه و دید دانشگاه فنی و حرفه ای نگاه حلالمسائل به مشکلات موجود در جامعه می باشد، گفت: هدف اصلی این دانشگاه برقراری ارتباط و آشنایی دانشجویان باصنعت و تقویت ارتباط میان آن ها می باشد.

رجبی  می گوید: با توجه به اینکه معیار دانشگاه فنی و حرفی تمدن نوین اسلامی، مخاطبان بیانیه گام دوم انقلاب و دانشگاه نسل سوم می باشد که صرفا دانشگاه آموزشی ، پژوهشی و کارآفرین نبوده بلکه در عین حال در کنار این سه موضوع دانشگاهی فرهنگ ساز نیز است که چنانکه فرهنگ در جامعه جا افتاده شود به طبع آن مشکلات جامعه نیز حل شده واوضاع آن بهبود می یابد.

او با اظهار اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، نگاهی حل المسائل نسبت به ظرفیت استانها در راستای حل مشکلات هماناستان دارد؛  به معضل دپوی سیب در کنار جاده ها اشاره کرد و گفت: دپوی سیب در کنار جاده ها معضل اصلی استان استکه با وجود مصرف کننده متاسفانه کار اصولی و کاربردی پیش نمی برند و منجر به فاسد شدن و تلفات در این صنعت میشود. معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور بکار گیری افراد در این صنعت، صرف داشتن دانش را یکی ازعوامل مهم در حل نشدن مشکل دپوی سیب استان عنوان کرد و اظهار نمود: با داشتن دانش در کنار مهارت و تخصص لازمدر بازار کار می توان این معضل را حل و فصل کرد.

 به گفته او  دانشگاه فنی و حرفه ای دارای ظرفیت بالایی بوده و می تواند با بهره گیری از دانشجویان فنی  در قالب "جشنواره سیب " ، معضل دپوی سیب استان را در ماه های آینده حل نماید.

 رجبی در بخش دیگر سخنان خود به لزوم برگزاری یادواره شهدا با توجه به ظرفیت استان اشاره کرد و گفت: دانشگاه فنی وحرفه ای در نظر دارد سال آینده یادواره  شهدا با محوریت استان و با عنوان " شهدای غواص" را بصورت منطقه ای در استانبرگزار نماید. معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ،  در برگزاری دو جشنواره مذکور در حوزه تجهیز ، راه اندازی خوابگاه و سرویس اعلام امادگی و قول همکاری داد.

او در خاتمه  گفت زمانی که از تحقق تمدن اسلامی بحث و گفت و گو می شود یعنی دنبال علم نافق می باشیم؛علمی که در قالب آن مشکل الان بعد از گذشت ده سال بتواند مشکلات مربوط به بیست سال بعد از آن را نیز حل نماید. اگراین موضوع را دانشگاه و دانشجویان بتوانند با کارآموزی ، مهارت آموزی و مهارت افزایی، بیاموزند و در کنار آن با صنعت آشنا شوند؛ می توانند میانگین ارتباط دانشگاه و صنعت آذربایجان غربی که نسبت به میانگین کشوری پایین می باشد را به اوج برسانند.کسانی هم که می خواهند نقش دانشگاه را در احیای تمدن نوین اسلامی حذف کنند ، سخت در اشتباه می باشند چرا که دانشگاه رکن رکین این موضوع بوده اگر دانشگاه تمدن زدا باشد، سبک زندگی هم اصلاح می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.