سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

مونوریل قم به تزریق اعتبار نیاز دارد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت:پروژه مونوریل قم حدودا مبلغ ۴ همت بودجه لازم دارد و ما پیگیر اجرای آن هستیم.

 حجت‌الاسلام قاسم روانبخش در گفت‌وگویی با اشاره به اقدامات مؤثر در توسعه‌ همکاری‌های دولت و مجلس گفت: مجلس و دولت هر دو تازه‌کار هستند و جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده‌اند. زمانی که وزرای پیشنهادی در کمیسیون حاضر می‌شدند، به همه آن‌ها اعلام شد، آغاز ‌کار ماست، بنابراین برنامه‌هایی که ارائه می‌کنید، ثبت و ضبط می‌شود و ما در این چهار سال از اهرم نظارت استفاده خواهیم کرد.

روانبخش ادامه داد: دولت برنامه‌هایی را که ارائه داده است باید اجرا شود. سوال و کمااینکه استیضاح نیز داشته‌ باشیم، بنا بر تعامل داریم. ولی در زمان رأی اعتماد وزرا به برخی از وزرا [4وزیر] رأی نداده‌ام، البته به این معنا نیست که پس از انتخاب تعامل نداشته باشیم.

نماینده مردم قم بیان کرد: برای نمونه ما چند روز گذشته به جهت پیگیری بودجه قطار شهری با وزیر اقتصاد تماس گرفتیم و موعد پرداخت را به ایشان یادآور شدیم و آقای همتی نیز قول همکاری دادند.

برای موضوع بهداشت و درمان و برخی معضلات بیمارستانی نیز با معاونت‌های وزیر بهداشت در ارتباط بودیم.

وی عنوان کرد: بابت مسئله‌ شبانه‌روزی شدن شبکه بهداشت و درمان شهرستان جعفرآباد و قنوات پیگیر مشکلات مردم بوده‌ایم و اینطور نیست که صرف بیان دیدگاه نظر خود، تعامل نداشته باشیم.

اهرم اجرا به دست دولت است ولی ما نیز ناظر بر کارشان هستیم. مجلس ارتباط خوبی با دولت دارد، با رأی اعتماد بالا، به تناسب مطالبه‌ی به حق برای رفع مشکلات مردم نیز بالا می‌رود.

روانبخش در تشریح اقدامات صورت گرفته در زمینه‌ مترو قم گفت: دو خط مترو در قم درنظر گرفته شده است، خط دو از پردیسان [منطقه 560 هکتاری] تا حرم کشیده شده بود، اما فعلا از دستورکار خارج کرده‌اند و پیش‌بینی بر تکمیل منوریل دارند.

شهرداری بر مقرون به صرفه بودن خط دو مترو تأکید دارد. نماینده مردم قم افزود: باتوجه به اینکه مشکل ترافیک استان حل نمی‌شد، اما در سفر پایانی شهید رئیسی به قم تصویب شد که منوریل را تا حرم بیاورند که حدودا مبلغ 4 همت بودجه لازم دارد.

خط یک مترو که از جمکران به سمت قلعه‌کامکار کشیده شده است، تقریبا 50 تا 60 درصد انجام شده است. وی افزود: در زمینه‌ تأمین با شهردار تهران [آقای زاکانی] صحبت کردم، در خرید واگنی که از چین داشته‌اید سهم استان قم را هم لحاظ کنید.

2 واگن در مشهد است و با پیگیری‌های لازم هرچه زودتر این واگن‌ها را تأمین می‌کنیم. چنانچه بودجه‌ی 2.5 همت در پروژه‌ی مترو تزریق شود و در اختیار شهرداری قرار بگیرد قطعا خط یک مترو قم سرعت خوبی پیدا می‌کند.

روانبخش در بیان سیاست‌های دولت در زمینه‌ گرانی‌های مسکن اذعان کرد: دولت شهید رئیسی مصمم بود که 4 میلیون مسکنی که وعده داده بود را بسازد. ما در موضوع مسکن به واسطه‌ 8 سال دولت اسبق(دولت روحانی) بسیار عقب هستیم.

ما بیش از 12 میلیون مسکن در کشور نیاز داریم که بافت فرسوده نیز محاسبه شود به 20 میلیون خواهد رسید. نماینده مردم قم بیان کرد: بنابراین باید به این نیاز جدی مردم توجه کرد.

دولت شهید رئیسی عزم جدی بر این بود که یا زمین واگذار شود تا مردم مسکن خود را به‌صورت‌ تدریجی بسازند، یا به شکل انبوه‌سازی مانند 560 هکتاری پردیسان خانه‌سازی کنند.

دولت جدید نیز بنا دارد این کار را انجام دهد. وی خاطرنشان کرد: ما هفته‌ گذشته جلسه‌ای با وزیر مسکن خانم صادق داشتیم، که تمام معاونت‌های راه و مسکن، مدیر فرودگاه‌های کشور و… نیز حضور داشتند.

بنده و مدیرکل مسکن و شهرسازی استان قم یک گزارشی را ارائه کردیم. به این عزیزان یادآور شدیم که قم رتبه‌ی اول کشوری در ساخت مسکن دارد. 12 سایت مسکن معادل 76 هزار مسکن درحال احداث هستیم.

روانبخش در ادامه عنوان کرد: مردم قم انتظار دارند که این واحدها در اختیار آن‌ها قرار بگیرد. گزارشی به خانم وزیر مسکن دادیم با این مضمون که تا بهمن امسال و یا پایان سال 1000 واحد مسکونی در سایت 560هکتاری آماده واگذاری است.

ما به حمایت دولت و سرمایه‌گذاری بانک‌ها احتیاج داریم. نماینده مردم قم در پاسخ به این سوال که برای مشکلات مربوط به هزینه بالای مسکن و بازپرداخت سنگین تسهیلات چه اقداماتی صورت گرفته است، گفت: شورای عالی مسکن استان با حضور استاندار محترم و اعضا به صورت هفتگی درحال برگزاری است.

هزینه‌ها برآورد شده است، چنانچه مردم عزیز توان پرداخت واحد 560 هکتاری را ندارند مراجعه کرده و به سایت ویلایی قنوات منتقل شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.