معاون بهره برداری و تجهیزات سازمان قطار شهری قم با اشاره به ظرفیت ۱۰۵۰ نفری یک رام ۵ واگن متروی قم گفت: با احتساب این تعداد واگن ظرفیت کل حمل مسافرین مترو قم بیش از ۲۳ هزار نفر در ساعت پیش بینی می‌شود.

 سید امید خداشناس در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از ایستگاه مترو شهید مطهری اظهار کرد: برق مصارف داخلی ایستگاه از طریق پست برق به صورت همزمان و موازی در سکوی جنوبی و سکوی شمالی تامین می‌شود.

وی افزود: اگر یکی از پست‌های برق دچار اختلال شود پست دیگری به صورت کامل پاسخگو مصارف برق ایستگاه خواهد بود و جای نگرانی در این زمینه نداریم.

معاون بهره برداری و تجهیزات سازمان قطار شهری قم از نصب سه دسته تجهیزات در ایستگاه مترو شهید مطهری خبر داد و خاطرنشان کرد: اقدامات بسیاری در سه حوزه حوزه رو سازی، تجهیزات ایمنی و تجهیزات خدمات رسان به مسافر انجام شده است.

وی تصریح کرد: تامین برق پروژه به عنوان زیرساخت اصلی در ۶ کیلومتر طول مسیر تونل در حوزه روسازی، نصب سامانه‌های اعلام و اطفای حریق، سامانه دفع دود و تهویه، سامانه مخابرات و بی سیم رادیو در حوزه ایمنی، و نصب آسانسور، پله برقی، دروازه ورود مسافر در حوزه تجهیزات خدمات رسان به مسافر در فاز اول تهیه و نصب شده است.

خداشناس ابراز کرد: قرارداد ساخت ۵۰ واگن با وزارت کشور به عنوان متولی برای تامین واگن همه مترو‌های کشور، منعقد شده که پس از ساخت و تحویل، واگن‌ها جهت جابجایی و خدمت رسانی به شهروندان وارد پروژه می‌شود.

وی اضافه کرد: پیش بینی میشود این پروژه در ابتدا با ۳ رام با سر فاصله زمانی ۲۰ دقیقه آغاز شده و به ترتیب پس از اضافه شدن واگن‌ها فاصله زمانی کمتر خواهد شد.

معاون بهره برداری و تجهیزات سازمان قطار شهری با اشاره به ظرفیت ۱۰۵۰ نفری یک رام ۵ واگن مترو قم بیان داشت: با احتساب این تعداد واگن ظرفیت کل حمل مسافرین بیش از ۲۳ هزار نفر در ساعت در هر جهت پیش بینی میشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار