سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز جشنواره مونسون ۲۰۲۴ در چابهار

جشنواره مونسون ۲۰۲۴ با حضور مدیرعامل منطقه آزاد، فرماندار و جمعی از قشر‌های مختلف مردم و مسئولان با راه‌اندازی نمایشگاه عرضه محصولات روستایی و عشایری آغاز شد و تا ۲۹ شهریور ماه همزمان با هفته وحدت ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار  اظهارکرد: جشنواره مونسون ۲۰۲۴ در منطقه آزاد چابهار به منظور گذران ساعاتی خوش و به یادماندنی و تجربه‌ای شگفت انگیز از طبیعت بکر و سواحل زیبا، فرصت آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم خونگرم و مهمان نواز سیستان و بلوچستان برنامه ریزی شده است.

حمیرا ریگی افزود: این جشنواره از ساعت ۱۶ تا ۲۳ دایر است و در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ غرفه برپا که در آنها دست آفرینه‌های روستاییان و عشایر عرضه شده و از دیگر ویژه برنامه‌ها احداث خانه‌های نمادین وحدت سیستانی و بلوچستانی، برپایی سیاه چادر و تجلیل از مفاخر ادبی و هنری پیش بینی شده است.

وی گفت: شهر چابهار به داشتن آب و هوای خوش، طبیعت سرسبز و موقعیت جغرافیایی عالی در تابستان شناخته می‌شود و به همین دلیل لقب چهاربهار ایران را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه دریا، سواحل بکر، طبیعت همیشه سبز، آثار باستانی و آب و هوای معتدل، چابهار را به بهترین منطقه برای سفر تابستانه تبدیل کرده، افزود: تمام این ویژگی‌ها در برگزاری جذاب‌ترین جشنواره تابستانی به‌نام جشنواره مونسون را برای گردشگران و مسافران به این سرزمین زیبا هموار کرده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره با رویکردی متفاوت و با هدف حمایت از جامعه محلی سیستان و بلوچستان و معرفی توانمندی‌های گردشگری روستاییان، عشایر و اقوام استان با مشارکت اداره کل روستایی و عشایر برگزار می‌شود، افزود: مونسون امسال، با برپایی نمایشگاه توانمندی‌های گردشگری روستاییان و عشایر، برگزاری شب‌های فرهنگی همراه با اجرای انواع موسیقی و ساز‌های سنتی و اقوام، اجرای کارناوال‌های شادی موسیقی اقوام کشور در سطح منطقه و اماکن تفریحی - تجاری، اجرای برنامه‌های شاد و مفرح برای کودکان، دعوت از هنرمندان مطرح کشور، طبخ غذا‌های سنتی و بومی استان از گردشگران میزبانی می‌کند.

ریگی بیان کرد: فستیوال مونسون امسال علاوه بر همزمانی در ماه ربیع الاول که بهار ماه‌ها نامیده می‌شود در آستانه شروع هفته مبارک وحدت در حال برگزاری است که حال و هوای خاص و منحصر به فردی دارد، برپایی جشن‌های جمعی، شاد و مفرح با جنب و جوش و هیجان زیادی همراه خواهد بود.

وی از برگزاری برنامه‌های ورزشی و هیجان انگیز رقابت رالی اتومبیلرانی و تفریحات آبی و ساحلی، موج سواری، شترسواری و مسابقات بومی و محلی خبر داد و افزود: برگزاری فستیوال غذا‌های بومی و محلی از جمله بخش‌های مهم این جشنواره تابستانی خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.