سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار قم:

تملک ۲۰۰ هکتار پارکینگ اطراف مسجد مقدس جمکران ضروری است

شهردار قم ساماندهی و تملک ۲۰۰ هکتار از پارکینگ‌های پیرامون مسجد جمکران را از پروژه‌های ضروری دانست و گفت: از پنج سال گذشته، پروژه‌های مختلفی در راستای توسعه و بهبود وضعیت پیرامونی این مکان مقدس پیش‌بینی شده است.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار با آیت الله اجاق نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: انسجام خوبی میان مدیران شهری برقرار است و برنامه‌های پیش بینی شده تا پایان سال بر اساس جدول زمان‌بندی در حال اجراست.

وی با اشاره به تکمیل ۳۵ پروژه غیر همسطح در سطح شهر افزود: برنامه‌ریزی لازم برای تکمیل ۱۰ تقاطع غیر همسطح انجام شده است.

شهردار قم تکمیل بوستان هزار هکتاری، بهبود خدمات رسانی حمل‌ونقل عمومی از دیگر پروژه‌های مهم در شهرداری دانست و تصریح کرد: هر جایی که مردم مخاطب ما هستند، باید با حساسیت بسیار زیاد مسائل را پیگیری و مشکلات را رفع کرد.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه دیدگاه‌ها نسبت به شهرداری متفاوت است، عنوان کرد: شهرداری ارگانی است مستقل و خصوصی و دولت سعی بر دولتی کردن آن دارد و ما باید امورات شهری را بر اساس چارچوب و ضوابط پیش ببریم.

وی در خصوص توسعه مناطق شهرداری قم خاطرنشان کرد: جمعیت برخی مناطق بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر است که این موضوع موجب متراکم شدن رسیدگی به مشکلات شهروندان می‌شود، این در حالی است که جمعیت استاندارد هر منطقه ۱۵۰ هزار نفر است.

شهردار قم ادامه داد: در حال پیگیری و بررسی برای افزایش مناطق و اضافه شدن ۲ منطقه به مناطق هستیم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اهمیت محدوده جمکران تصریح کرد: شریان‌های اصلی شهر همچون محور کبیری با ۳۵ تقاطع غیر همسطح که در ۵ محور اصلی تقسیم شده به مسیر‌های مسجد مقدس جمکران منتهی شده و یا متصل می‌شود.

وی ساماندهی و تملک ۲۰۰ هکتار از پارکینگ‌های پیرامون مسجد را از پروژه‌های ضروری دانست و گفت: از پنج سال گذشته پروژه‌های مختلفی در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در راستای توسعه و بهبود وضعیت پیرامونی مسجد مقدس جمکران پیش‌بینی شده است.

شهردار قم با اشاره به مناسبت نهم ربیع افزود: در راستای گرامیداشت سالروز آغاز امامت امام عصر (عج) مدیران شهری و تمام مجموعه‌های مختلف شهرداری آماده مشارکت با تولیت مسجد مقدس جمکران هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.