سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش فناوری و اطلاعات به ۸۰۰ سرباز در آذربایجان غربی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: بیش از ۸۰۰ سرباز در دوره‌های مهارت آموزی فناوری و اطلاعات استان شرکت کردند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در حاشیه پنجمین همایش استانی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح با بیان این که با همکاری مرکز آموزش‌های مهارتی تحول دیجیتال، ۹ دوره کاربردی برای سربازان وظیفه طراحی و اجرا می شود، گفت: از آغاز اجرای سند ملی مهارت آموزی سربازان در حوزه فاوا، بیش ۸۰۰ نفر تحت پوشش دوره‌های تخصصی مهارت آموزی سربازان وظیفه قرار گرفتند.

قاسم جلیلی نژاد گفت: وزارت ارتباطات مسئولیت مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در حوزه ICT را بر عهده دارد و براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مهارت آموزی سربازان وظیفه، مرکز آموزش‌های مهارتی تحول دیجیتال پژوهشگاه ICT، با همکاری ادارات کل ارتباطات استانی، دوره‌های کاربردی و مهارتی در حوزه ICT را شناسایی کرده و  ۹ دوره کاربردی از جمله اینترنت اشیاء، فیبرنوری، تجارت الکترونیک، تجهیزات ثابت و سیار، امنیت شبکه، برنامه نویسی پایتون و شبکه موبایل و دوره‌هایی از این قبیل طراحی و در حال اجرا است.

مدیر کل ارتباطات افزود: شناسایی و گزینش نیرو‌های پایور مستعد از بین معرفی‌شدگان برای ‏مربی‌گری، طراحی و برگزاری دوره‌های تربیت مربی مهارتی و صدور گواهینامه در ۹ دوره آموزشی، نظارت بر دوره‌های آموزشی سربازان وظیفه در یگان‌های سراسر استان و صدور گواهینامه‌های مهارت‌آموزی از مهمترین اقداماتی است که اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ذیل مفاد سند ملی مهارت‌آموزی سربازان وظیفه در حوزه ICT انجام می دهد.

وی ادامه داد: درزمینه گزینش، آموزش و اعطای گواهینامه به نیرو‌های پایور متقاضی مربی‌گری در حوزه ICT نیز در این مدت در کل بیش از ۳۰ پایور متقاضی مربی‌گری داشتیم که از این تعداد ۱۸ نفر از آنها مورد پذیرش قرار گرفته و گواهینامه مربی‌گری صادر شده است.

جلیلی نژاد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص آموزش سربازان وظیفه در چارچوب سند ملی مهارت‌آموزی سربازان در حوزه ICT افزود: از ابتدای اجرای سند، بیش از ۲۴ هزار نفر ساعت برای بیش از ۸۰۰ سرباز وظیفه دوره مهارتی برگزار و گواهینامه مهارتی نیز توسط مرکز آموزش مهارت‌های تحول دیجیتال صادر شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.