سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورد جدی با متخلفین قانون ثبت رسمی معاملات

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: با متخلفین عدم توجه به اجرای قانون ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول برخورد می‌شود.

رئیس کل دادگستری در آذربایجان‌غربی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم که در دادگستری استان با اشاره به اهمیت توجه به اجرای قانون الزام به ثبت اموال غیر منقول افزود: یک سوم پرونده‌های متشکله در دستگاه قضایی به شکل مستقیم و غیر مستقیم مربوط به اموال غیر منقول است که مردم و دستگاه‌های مربوطه برای اجرای قانون الزام ثبت معاملات اموال غیرمنقول اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

ناصر عتباتی افزود: مردم برای تنظیم قرارداد‌ها پیرامون اموال غیر منقول حتما از طریق مشاورین املاک مجوزدار و دفاتر اسناد رسمی اقدام کنند

رئیس کل دادگستری استان بر ضرورت توجه به تبدیل اسناد رسمی دفترچه‌ای به تک برگی در استان تاکید کرد و از صدور سند تک برگی برای بیش از ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی استان خبرداد و افزود: ثبت اسناد و املاک نسبت به اجرای این امر با برنامه‌ریزی اقدام کنند و منتظر مراجعه مردم نمانند. 

عتباتی با بیان اینکه مشاورین املاک باید از آموزش‌های تخصصی بهره‌مند شوند، گفت: در ابتدا مشاوران املاک دارای مجوز باید از آموزش‌های تخصصی بهره‌مند شوند و پروانه‌های تخصصی کسب کنند و مشاورین املاک غیر مجاز نیز باید ساماندهی شوند. 

رئیس کل دادگستری در استان بر ضرورت آموزش توسط بنگاه‌های معاملات ملکی تاکید کرد و افزود: باید اخطار‌هایی به بنگاه‌های معاملات ملکی فاقد مجوز صادر شود تا نسبت به کسب مجوز اقدام کنند. 

وی با بیان اینکه تنظیم قانونمند قرارداد‌ها توسط مشاورین املاک باید رصد شود، اظهار کرد: اکیپ‌های نظارتی و گشت تلفیقی برای رصد تخلفات وارد عمل می‌شوند.

قانون الزام به ثبت رسمی معاملات بستر مناسب برای کاهش ورودی پرونده های قضایی است

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه با بیان اینکه قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول یک بستر بسیار مناسب برای کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی است ادامه داد: تامین زیر ساخت‌های لازم برای اجرایی نمودن این قانون از جمله آموزش‌های تخصصی برای مشاورین املاک است.

حسین مجیدی افزود: در همین راستا لازم است برای مشاورین املاک غیرمجاز اخطار مهلت یک هفته‌ای برای درخواست مجوز صادر گرددو برای اجرای هر چه بهتر این قانون همچنین الزامات این قانون در محل مشاوران املاک و در معرض دید عموم نصب گردد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.