سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آستانه سال تحصیلی جدید؛

۱۱۲ کلاس درس در خراسان جنوبی آماده بهره‌برداری است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: ۲۹ مدرسه در استان با ۱۱۲ کلاس درس در آستانه سال تحصیلی جدید آماده بهره‌برداری است.

رخسارپور گفت: ۴۳ طرح آموزشی، ورزشی و استانداردسازی گرمایش مدارس با زیربنای ۱۷ هزار و ۱۳۷ متر مربع آماده بهره‌برداری شده که ۱۱ سالن ورزشی با زیربنای ۶ هزار و ۸۴ متر مربع نیز بخشی از طرح‌ها است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۱۲۶ طرح آموزشی و ورزشی در قالب ۳۴۴ کلاس درس با زیربنای ۷۱ هزار و ۸۰۶ متر مربع در دست اجراست گفت: ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت، در مصوبات سفر رییس جمهور شهید برای اجرای طرح‌های نیمه‌تمام در نظر گرفته شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین بیش از ۱۵۳ میلیارد ریال برای تجهیز کارگاه‌های الکترونیکی، عمرانی، چوب و نجاری، کامپیوتر، دستگاه CNC هزینه شده است.

وی گفت: در سال گذشته ۳۵ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی ویژه مدارس و پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی، ۱۱۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات گرمایشی ویژه استانداردسازی گرمایش و ۱۸۵ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات شامل میز و صندلی، وسایل آموزشی و کمک آموزشی هزینه شده است.

رخسارپور با اشاره به اینکه طرح شهید عجمیان با هدف بهسازی و شاداب سازی مدارس از سال گذشته در کشور آغاز شد افزود: اکنون بهسازی و شاداب‌سازی ۳۱ مدرسه در ۱۳۷ کلاس درس در دست انجام است.

وی ادامه داد: در این خصوص ۱۴۶ هزار میلیارد ریال انواع تجهیزات در قالب رنگ، کفی و پشتی صندلی و رویه نیمکت، شیر آلات خریداری و در بین یک گروه جهادی و مردمی توزیع شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این طرح با هدف بهسازی، شاداب‌سازی فضای مدارس با رنگ‌آمیزی، زیباسازی و تعمیرات جزیی میز و صندلی، برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده بهینه از امکانات موجود با همکاری گروه‌های دانش‌آموزی و جهادی اجرا می‌شود گفت: تابستان امسال این طرح در مدارس شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، درمیان، زیرکوه و عشق آباد انجام می‌شود.

وی افزود: در مرحله نخست این طرح بهسازی ۳۰ حیاط پویا، ۱۳۷ کلاس درس و رنگ‌آمیزی هزار صندلی دانش‌آموزان با کمک گروه‌های جهادی و مردمی اجرا شد.

رخسار پور با اشاره به اینکه طرح شهید پناهی با هدف جمع‌آوری مدارس کانکسی برای جمع‌آوری ۱۰ مدرسه کانکسی در استان از سال گذشته آغاز شد گفت: از این تعداد ۹ مدرسه کانکسی جمع‌آوری شده و مابقی باتوجه به نبود دانش‌آموز امکان پذیر نیست.

وی اظهار کرد: عملیات احداث ۶۶ باب مدرسه با ۳۴۴ کلاس درس و ۳۷ هزار و ۳۵۱ متر مربع زیربنا در دست اجر است که از این تعداد ۶۰ طرح با ۳۲۰ کلاس درس به‌صورت مشارکتی و با کمک خیرین مدرسه‌ساز انجام می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.