قناعت گفت: بهره گیری از مشارکت مردمی، در شتاب بخشیدن به روند توسعه شرق کشور موثر است.

متن پیام قناعت استاندار خراسان جنوبی به مناسبت هفته تعاون به شرح زیر است:

باسمه تعالی

" تعاونی‌ها بسیار پدیده مطلوبی هستند برای اقتصاد ما؛ سرمایه‌های خُرد را جمع می‌کنند، تک‌تکِ افراد را توانمند می‌کنند، اشتغالِ فراوان ایجاد می‌کنند؛ بعد اگر بشود این تعاونی‌ها را شبکه‌سازی کرد، در یک شبکه‌ای جمع کرد، یک مجموعه‌های عظیمی به وجود می‌آید. خیلی برکات دارد". مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

در نظام جمهوری اسلامی ایران، مشارکت همگانی در عرصه‌های مختلف به عنوان یک اصل انکار ناپذیر، همواره مورد توجه بوده و در همین راستا هم اصل ۴۴ قانون اساسی نظام اقتصادی کشور را بر سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی‌ها استوار کرده است.

در این میان به مصداق آیه شریفه "تعاوَنوُا عَلَی البِرِّ وَ التَّقْوی" با گسترش فرهنگ تعاون و افزایش تعاونی ها، وحدت و همدلی‏ در جامعه حاکم شده، ابتکار و نوآوری‏‌ها شکوفا می‏ گردد و با اشتغال‌‏زایی از طریق تجمیع سرمایه‌‏های کوچک، توزیع عادلانه ثروت در جامعه و استقرار عدالت اجتماعی را شاهد خواهیم بود.


بیشتر بخوانید


در بین اهداف کثیری که از تشکیل تعاونی‌ها انتظار می‌رود، ارتقاء فرهنگ کار جمعی، جلوگیری از تورم، پیشگیری از احتکار، برقراری عدالت اجتماعی و تنطیم روابط میان بخش‌های مختلف تعاونی، مورد تأکید بیشتر است که بدون تردید تحقق آنها وظیفه کارگزاران را در فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم و سمت و سو دادن به برنامه‌های تعاونی‌ها سنگین‌تر می‌کند.

موضوع تشکیل و توسعه تعاونی‌ها و حمایت دستگاه‌های اجرایی از آنها در استانی همچون خراسان جنوبی با قابلیت‌های خدادادی و بالقوه فراوان، اهمیتی دوصدچندان دارد، چرا که بهره گیری از مشارکت و سرمایه گذاری‌های مردمی می‌تواند در بالفعل کردن ظرفیت‌ها و در نتیجه شتاب بخشیدن به روند توسعه در شرق کشور نقش بسزایی داشته باشد.

اینجانب ضمن تبریک "هفته تعاون" به همه فعالان و دست اندرکاران این عرصه در بخش‌های دولتی و خصوصی در استان زرخیز خراسان جنوبی، امید آن دارم در سالی که به تدبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (حفظه الله) عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" را بر خود دارد، بتوانیم بیش از گذشته با ترویج فرهنگ مشارکت از طریق توسعه تعاونی ها، زمینه بالندگی بیش از پیش خراسان جنوبی را در بخش‌های مختلف فراهم آوریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.