حجت الاسلام مختاری گفت: صحبت دولت از وفاق ملی بسیار خوب بوده و در تعیین کابینه و وزرا تا حدودی رعایت شده که باعث دلگرمی مومنان است.

حجت الاسلام مختاری امام جمعه موقت بیرجند در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: از دولت انتظار می‌رود به پاس قدردانی ملت و حمایت‌های پدرانه مقام معظم رهبری و همراهی مجلس، در انتصابات بعدی هم رویکرد وفاق ملی رعایت شود و تحت تأثیر جریان خاص قرار نگیرد.

او افزود: رئیس جمهور فردی مومن، باورمند به قرآن و نهج البلاغه است و وظیفه عقلی و شرعی است که از وی حمایت کنیم و آرزوی موفقیت برای دولت داشته باشیم تا راه شهید رئیسی را طی کنند.

حجت الاسلام مختاری اظهار کرد: صحبت دولت از وفاق ملی بسیار خوب است و در تعیین کابینه و وزرا تا حدودی رعایت شده که باعث دلگرمی مومنان بود؛ دولت باید مواظب راه‌های نفاق و نفوذ باشد، چون دشمن همه روش‌ها را امتحان کرده است و فهمیده که باید از درون نفوذ و از بیرون فشار‌های ناجوانمردانه را اعمال کند.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: افرادی که ردپایی در فتنه‌ها داشته اند و هیچ پشیمانی نکردند اگر مردم احساس کنند این اشخاص قصد دور زدن رئیس جمهور را دارند باید بدانند که دست آنها را کوتاه و چشمشان را کور می‌کنند.


بیشتر بخوانید


او تکیه بر سه عنصر فرهنگ اسلامی، ولایت و مردم مداری را از علل پایداری نظام جمهوری اسلامی برشمرد و ادامه داد: منطق استکبار ضد عقل است، اما فرهنگ اسلامی مقبول مردم جهان شده و نمونه آن در اربعین دیده می‌شود.

حجت الاسلام مختاری افزود: راه عزت و عظمت کشور همین است پس بنای دولت بر تقویت، توسعه و گسترش این سه عنصر باشد.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: وقتی تاریخ را مطالعه کرده و واقعیت‌های امروز را می‌بینیم از قتل هابیل تا کودک کشی‌ها، واقعه کربلا، جنگ‌های جهانی اول و دوم، تحمیل جنگ بر ایران، فتنه مستکبران و جنایت اسرائیل در فلسطین نشان می‌دهد حال بشر هیچ گاه خوب نبوده است.

او بر بررسی این مسئله از سوی نخبگان تأکید کرد و گفت: همه امور جهان برای سعادت انسان خلق شده و شایسته نیست با این فجایع، آرامش و اخلاق را ریشه کن کرد.

حجت الاسلام مختاری ادامه داد: غده سرطانی فرهنگ و تفکر استکباری عامل اصلی این جنایت‌هاست که بسیار خطرناک بوده، چون بشر از باور توحید و معاد جدا شده و تا وقتی در بر این پاشنه بچرخد، جامعه بشریت روی صلح و عدالت را نخواهد دید.

امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: انسانیت در سطح عموم دنیا امروز دیده نمی‌شود پس باید به دنبال درمان این درد باشیم و با توحید می‌توان استکبار را از بین برد تا بشریت به آغوش خدا برگردد.

او افزود: انقلاب اسلامی ایران در همین جهت بود، چون مستکبران به دنبال نظم نوین جهانی بودند و می‌خواستند با از بین بردن خرده فرهنگ‌ها، فرهنگ منحط غربی را ترویج دهند که امام راحل پیامبرگونه آمد و امت با آگاهی و تکیه بر فرهنگ اسلامی کار را پیش بردند.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به سیر انقلاب اسلامی در ۴۵ سال گذشته گفت: علی رغم همه دستاورد‌های انقلاب اسلامی، اما مشکلاتی هم وجود دارد که باید به دنبال راهکار‌هایی برای رفع آنها باشیم.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: شرایط امروز اسرائیل نشان می‌دهد که توان رویارویی با جبهه مقاومت را ندارد، آمریکا و اروپا رو به افول است که اینها از برکات انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

برچسب ها: امام جمعه ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.