موسوی نژاد گفت: ۸۴ درصد مدارس خراسان جنوبی دولتی بوده و معلمان نیز در این مدارس، دروس مرتبط با رشته تحصیلی خود را تدریس می‌کنند.

موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: در استان ۱۶ درصد مدارس غیردولتی هستند و ۸۴ درصد دیگر، مدارس دولتی هستند.

او با اشاره به اینکه در مدارس دولتی بهترین دبیران و آموزگاران فعالیت دارند، افزود: در اکثر رشته‌ها و مدارس دولتی، رشته دبیران مرتبط با درس است، اما چنین امری در مدارس غیردولتی پررنگ نیست.

موسوی نژاد اظهار کرد: امسال از مدارس دولتی نیز رتبه برتر کنکور داشته ایم و دانش آموز کنکوری استان از شهرستان فردوس، در مدرسه دولتی تحصیل کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه حس رقابت دانش آموزان در برخی مدارس وجود ندارد تصریح کرد: باید اولیای دانش آموزان در این موضوع ورود جدی داشته باشند تا دانش آموزان رقابت کنند و این موضوع به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کمک شایانی خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: فضا‌های آموزشی مدارس غیردولتی از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تأیید شده و اگر موردی از کمبود فضا و یا غیراستاندارد بودن مشاهده شود، باید به این مرجع گزارش شود.

موسوی نژاد تصریح کرد: مردم می‌توانند جهت گزارش مشکلات خود به بازرسی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با شماره ۰۵۶۳۲۴۲۴۷۳۴ تماس بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در خصوص اوضاع نیروی انسانی در استان گفت: نسبت به پارسال، تراز نیروی انسانی در استان ۸۹۰ نفر به سمت مثبت شدن حرکت کرده و مشکل در حال کاهش است.

او اظهار کرد: تمام تلاشمان این است که امسال هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

موسوی نژاد در خصوص سرویس مدارس نیز بیان کرد: این سرویس می‌تواند کلاسی سیار برای دانش آموزان باشد، زیرا رعایت قوانین از سوی رانندگان به دانش آموزان نیز احترام به قانون را آموزش می‌دهد و از اولیای دانش آموزان می‌خواهیم نسبت به ثبت نام در سامانه سپند برای سرویس مدرسه اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.