سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورداری ۹۷ هزار نفر دیگر در آذربایجان غربی از آب شرب پایدار

همزمان با هفته دولت، ۹۷ هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی آذربایجان غربی از آب شرب پایدار بهره مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با هفته دولت و با بهره برداری از دو طرح تامین آب شرب، ۸۷ هزار و ۴۴۵ نفر جمعیت شهری در استان از آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار برخوردار شدند.

محمداشرفی، عملیات تکمیلی طرح آبرسانی به زمین‌های توحید ارومیه را از جمله این طرح‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: برای اتمام و آماده بهره برداری شدن این طرح ۲.۱ کیلومتر خط انتقال اجرا و یک باب مخزن ذخیره ۵ هزار مترمکعبی احداث شده است.

وی گفت: برای اجرا و اتمام این طرح ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی هزینه شده که با بهره بردرای از آن با ظرفیت ۷۳ لیتر درثانیه، ۸۴ هزار نفر جمعیت ساکن در منطقه از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی همچنین از آغاز بهره برداری از طرح آبرسانی به شهرستان مهاباد همزمان با گرامیداشت هفته دولت در استان خبر داد و اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح، ۶۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت تامین آب شرب مهاباد افزوده شد.

اشرفی افزود: برای اتمام این طرح ۴ کیلومتر خط انتقال اجرا و یک باب مخزن ذخیره ۲ هزار متر مکعبی احداث و   ۲۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

وی گفت: با بهره برداری از این طرح، ۳ هزار و ۴۴۵ نفر جمعیت شهر مهاباد تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی همچنین از آغاز بهره‎ برداری از طرح‎‌های آبرسانی به ۳۵ روستای استان همزمان با هفته دولت خبر داد و اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح‌ها دوهزارو ۲۶۴ خانوار روستایی با ۹ هزار و ۵۴۸ نفر جمعیت از نعمت آب آشامیدنی سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار شدند.

اشرفی گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۵۱۶ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

 وی از بهره برداری از دو طرح جمع آوری فاضلاب در هفته دولت نیز خبر داد و اظهار داشت: شبکه جمع آوری فاضلاب بازار تاناکورای مهاباد به همراه لیفت‌های فاضلاب مربوطه و ایستگاه پمپاژ O۲۴ و شبکه جمع آوری فاضلاب شهر میاندوآب با ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیز افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۲.۲ کیلومتر خط انتقال، ۱۴.۵ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب اجرا و ۵ هزارو ۲۵۰ انشعاب فاضلاب نصب شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.