استاندار:

اتمام طرح‌های بالای ۸۰ درصد آذربایجان غربی در اولویت قرار گیرد

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: اتمام پروژه‌های با درصد بالای پیشرفت فیزیکی در اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه اولویت استان اتمام پروژه‌های با درصد بالای پیشرفت فیزیکی است تاکید کرد: لازم است تمام طرح‌های بالای ۸۰ درصد در اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد تا در مدت زمان کوتاه، این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و در اختیار مردم قرار گیرند.

محمد صادق معتمدیان با اشاره به مدت زمان دو و نیم ماهه باقیمانده برای جذب اعتبارات تملک دارایی‌های دستگاه‌های اجرایی، افزود: عدم جذب این اعتبارات قابل قبول نبوده و با توجه به اینکه در فصل کاری در استان قرار داریم، با هماهنگی معاونت امور عمرانی استانداری، موانع جذب این اعتبارات بررسی و تلاش شود صددرصد اعتبارات تملک دارایی‌ها در سطح استان جذب شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام از مهمترین دغدغه‌های مدیریت استان است، اضافه کرد: تا پایان هفته دولت امسال، بخش قابل توجهی از مراکز درمانی، بهداشتی، پایگاه‌های اورژانس، خانه‌های بهداشت، فضا‌های ورزشی سرپوشیده و باز و ۵۰۰ کلاس درس به اتمام می‌رسد تا مردم مناطق مختلف استان به ویژه در مناطق محروم بتوانند از خدمات این پروژه‌ها بهره‌مند شوند.

بهره برداری از تمام پروژه‌های سخت‌افزاری احیای دریاچه

استاندار آذربایجان غربی گفت: به رغم منابع محدود دولت، با نگاه ویژه شهید آیت الله رییسی به احیای دریاچه ارومیه و تامین اعتبارات لازم، تمامی پروژه‌های سخت‌افزاری احیای دریاچه در استان در ۲ سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

معتمدیان  با ابراز تاسف از بی‌انصافی برخی از افراد و رسانه‌ها نسبت به عملکرد و خدمات دولت سیزدهم در حوزه احیای دریاچه ارومیه، افزود: تامین حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه و احیای ۱۱ تالاب اقماری این دریاچه که برخی از آنها ۲۵ سال خشک شده بود، از جمله اقدامات زیست محیطی دولت سیزدهم در آذربایجان غربی است.

وی جلوه‌های زیبای دریاچه ارومیه را از جمله اخبار امیدبخش این روز‌های کشور در رسانه‌ها بیان کرد و افزود: با حمایت‌ها، اهتمام و پشتیبانی ویژه دولت سیزدهم از اجرای پروژه‌های سخت‌افزاری احیای دریاچه ارومیه، امروز شاهد اینگونه خبر‌های خوب هستیم.

استاندار آذربایجان غربی به برخی از مصوبات سفر استانی شهید آیت الله رییسی به استان و مصوبات سفر‌های شهرستانی به مناطق مختلف استان نیز اشاره کرد و افزود: بسیاری از این مصوبات اجرایی شده و برخی از این مصوبات در حال اجرا بوده و ضروری است برخی از مصوباتی که بلاتکلیف مانده در سریع‌ترین زمان با رفع موانع موجود، مراحل اجرایی آنها آغاز شود تا تمامی تعهدات سفر‌های شهرستانی به سرانجام برسند.

معتمدیان با اشاره به اینکه حوزه فضا‌های آموزشی استان از عقب افتادگی‌های تاریخی رنج می‌برد، اضافه کرد: با نگاه ویژه رییس جمهور شهید و اختصاص ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر استانی ایشان به آذربایجان غربی در این حوزه، ضمن اتمام یک هزار و ۱۰۰ کلاس درس و بهره‌برداری از ۵۰۰ کلاس درس دیگر تا پایان شهریور ماه امسال و تداوم احداث یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس در حال حاضر، تحول بزرگی در زیرساخت‌های آموزشی استان صورت می‌گیرد و بخش قابل توجهی از نیاز‌های آموزشی استان در بحث فضا‌های آموزشی تامین خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به برخی از خدمات دولت سیزدهم در آذربایجان غربی در راستای بهره‌بندی متوازن مردم مناطق مختلف استان، بیان کرد: دستاورد‌های نظام اسلامی و به ویژه دولت سیزدهم در استان باید بیشتر از گذشته تبیین شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی در این زمینه فعالانه عمل کرده و از هر فرصت پیش آمده برای تبیین این دستاورد‌ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: گازکشی به ۶۱۲ روستا به ویژه روستا‌های صعب العبور، ارائه خدمات اینترنت پرسرعت در ۴۲۳ روستا، احداث سالانه ۱۵۰ کیلومتر راه، اجرای پروژه آبرسانی به ۳۷۹ روستای استان بخشی از خدمات دولت سیزدهم در این خطه بوده است.

مقم ارشد اجرایی استان افزود: بسیاری از این پروژه‌ها در راستای تحقق شعار‌های دولت سیزدهم مبنی بر محرومیت زدایی و توسعه متوازن صورت گرفته و این مساله نشان می‌دهد دولت سیزدهم و به ویژه شهید آیت الله رییسی بر عهدی که با مردم بسته، پایبند بود.

معتمدیان اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های شهید آیت الله رییسی، رفع مشکلات مردم بود و این شهید خدمت، خود را وقف نظام و انقلاب اسلامی و مردم کردند و در کار برای مردم شب و روز نمی‌شناخت.

وی با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمعه پیش رو، افزود: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در امنیت و سلامت کامل در استان اندیشیده شده و ۲هزار و ۳۵۷شعبه اخذ رای حتی در دور افتاده‌ترین روستا‌های استان برای جمع آوری آرای مردم مستقر می‌شوند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، آرای مردم حق الناس است و ما بر اساس تکالیف قانونی و شرعی، از تک تک آرای مردم استان صیانت می‌کنیم.

معتمدیان همچنین با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات در عرصه ملی و بین‌المللی، افزود: تبیین دستاورد‌های نظام اسلامی و به ویژه دولت سیزدهم در استان و ایجاد رضایتمندی مردم، می‌تواند در افزایش مشارکت آنان در انتخابات موثر بوده و در این زمینه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: با معرفی شاخص‌های اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری برای انتخاب فرد اصلح در میان نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری، ضمن ایجاد فضای مناسب برای مشارکت بیشتر مردم در انتخابات، زمینه را برای انتخاب فرد اصلح توسط مردم فراهم می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر رعایت اصل بی‌طرفی توسط مدیران استان در انتخابات، افزود: نباید از امکانات دستگاه‌های اجرایی و دولتی، له یا علیه کاندیدا‌های ریاست جمهوری استفاده شود و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از تمامی امکانات لازم در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.