سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۰ درصد از صنعت ساختمان تولید داخل است

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد از صنعت ساختمان تولید داخل و تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد از این صنعت نیاز به واردات دارد.

علی مطیع جهانی امروز پنجشنبه هشتم شهریور در ایین گشایش بیست وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان  با بیان اینکه کشورمان توان صادرات خدمات فنی و مهندسی دارد که باید از این ظرفیت استفاده شود گفت: صنعت ساختمان به عنوان صنعت پیشران اقتصادی است که در توسعه و رونق ساختمان نقش موثری دارد.

وی با اشاره به اینکه بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه است گفت: این نمایشگاه با حضور ۸۵۰ شرکت داخلی و خارجی و پاویون از ۶ کشور کار خود را شروع کرده است.

وی افزود: بیش از ۱۹ دوره از نمایشگاه توسط اتاق تعاون برگزار شده است که هر سال بر کیفیت نمایشگاه افزوده می شود و شاهد استقبال شرکت کنندگان هستیم. 

وی عنوان کرد: ۲۳ گروه کالایی در حوزه صنعت ساختمان در این نمایشگاه حضور دارند که محور اصلی آن نمایش آخرین نوآوری، فناوری ها و محصولات شرکت های دانش بنیان است. 

مازاد تولید در صنعت ساختمان صادر می‌شود 

در ادامه آیین گشایش نمایشگاه، حسنعلی محمدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تولید کنندگان بازار مصرف داخلی را می‌توانند پوشش دهند باید میزان مازاد نیز صادرات شود. 

وی افزود: در بحث صنعت ساختمان، باید کشورهای همسایه را در اولویت قرار دهیم نباید در عرصه تجاری و اقتصادی کشورهای دیگر جایگزین کالاهای صادراتی کشورمان شوند در این زمینه باید بانک مرکزی و تیم اقتصادی زمینه صادرات را فراهم کنند. 

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازوکار و سیاستگذاری های صنعت ساختمان در مجلس تصویب می کنیم گفت: اکثر تولیدکنندگان بر روی مباحث نقدینگی با مشکل مواجه هستند که نیاز است سازوکارها انتخاب شود . 

محمدی  با بیان اینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد از صنعت ساختمان تولید داخل و تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد نیاز به واردات از خارج داریم گفت: باید در انتقال تکنولوژی کار کنیم و به سمت واردات و تعامل با غول های صنعتی شویم در این راستا مجلس و دولت همکاری خواهند کرد.

 بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان از سوی اتاق تعاون ایران با حضور معاونان وزارت صمت و راه با عرضه آخرین دستاوردها از امروز هشتم تا ۱۱ شهریورماه آغاز به کار کرد.

برچسب ها: مسکن ، صنعت ساختمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.