سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاپ: امتناع از کمک به پناهجویان گناهی بزرگ است

رهبر کاتولیک‌های جهان عدم ارائه کمک به پناهجویان را در زمره گناهان بزرگ کلیسا طبقه‌بندی کرد.

با پایان قرون وسطی ستاره اقبال کلیسای کاتولیک واتیکان نیز افول کرده و مقام پاپ بیشتر جنبه فرمایشی یافت. با این حال، پاپ به عنوان رهبر کاتولیک‌های جهان همچنان به صورت نمادین می‌کوشد در حوزه فعالیت‌های بشردوستانه اقدام به ارائه توصیه‌هایی بکند که در بیشتر موارد از سوی سیاستمداران غربی نادیده گرفته می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان امروز (چهارشنبه) عدم ارائه کمک به مهاجران آفریقایی در اروپا را گناهی بزرگ اعلام کرد. 

وی گفت: من رفتار‌ها با مهاجرانی که از دریای مدیترانه به اروپا وارد می‌شوند را تقبیح می‌کنم و بر این باورم عدم ارائه کمک به آنها گناهی بزرگ است. اکنون کسانی به صورت سازمان یافته در حال رد مهاجران هستند. اگر این اقدامات به صورت آگاهانه صورت بگیرد گناهی بزرگ است. 

پاپ فرانسیس طی یازده سالی که در این پست قرار دارد به طور دائمی از مهاجران حمایت کرده است، اما این برای نخستین بار است که رفتار نامناسب و کمک نکردن به آنها را از مصادیق گناهان بزرگ کلیسا برمی شمارد. 

سازمان بین المللی مهاجران برآورد کرده است از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۳۰ هزار پناهجو در زمان عبور از دریای مدیترانه ناپدید شده اند. 

کشور‌های اروپایی به ویژه ایتالیا به عنوان میزبان واتیکان، به شدت قوانین ضدمهاجرتی علیه پناهجویانی که از دریای مدیترانه وارد این کشور می‌شوند را اتخاذ کرده اند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.