سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خوزستان:

بیش از هزار و ۵۰۰ روستای استان تا پایان امسال از آب نوشیدنی پایدار بهره مند می‌شوند

حسینی محراب گفت: یک‌هزار و ۵۵۰ روستای استان در قالب قرارداد قرارگاه امام حسن مجتبی تا پایان امسال از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان اعلام کرد: طرح‌های آبرسانی غدیر، کوثر و فدک پیشرفت خوبی دارند و با اقدامات انجام شده تنش آبی تابستان امسال در بسیاری از نقاط برطرف شد.

او افزود: طرح فاضلاب اهواز تا قبل از دولت سیزدهم ۳۰ درصد پیشرفت داشت، اما در سه سال اخیر پیشرفت کار به ۶۲ درصد رسید و عمده نقاط بحرانی اهواز ساماندهی شد.

هم افزایی بی‌نظیر مردم و دولت در برگزاری مراسم اربعین امسال

استاندار خوزستان ضمن قدردانی از تمامی موکب‌داران، خادمان، مسئولان، نیرو‌های امدادی و مردم استان و همچنین مسئولان و مردم کشور عراق در برگزاری اربعین حسینی امسال گفت: اقدامات بسیار ارزنده‌ای برای استقبال از زائران حسینی در آیین اربعین امسال انجام شد.

۲هزار و ۲۲۴ طرح آماده افتتاح در هفته دولت امسال خوزستان

حسینی محراب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: این ۲ شخصیت در بدو انقلاب خدمات زیادی داشتند و در این ایام با شهدای بزرگوار دولت و شهید رئیسی که مقام معظم رهبری از ایشان در کنار امیرکبیر به نیکی یاد کردند تجدید میثاق می‌کنیم.

او افزود: ۲ هزار و ۲۲۴ طرح به مناسبت هفته دولت در استان خوزستان آماده بهره برداری است که ۱۳۶ طرح از این تعداد از منابع ملی، یکهزار و ۸۲۴ طرح از اعتبارات استانی و ۲۲۴ طرح نیز مربوط به بخش خصوصی است.

استاندار خوزستان اضافه کرد: ۱۶۵ طرح نفتی در غرب و شرق کارون و ۹۲ طرح در حوزه راهسازی به مناسبت هفته دولت افتتاح می‌شوند.

او افزود: با توجه به خط مش عدالت محوری شهید رئیسی اعتبارات عوارض آلایندگی براساس جمعیت در مناطق مختلف شهری و روستایی و بر اساس میزان محرومیت و در معرض آلایندگی بودن توزیع شد و در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گرفت.

حسینی محراب با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه آسفالت، بهسازی و زیرساخت شهر و روستا انجام شد، گفت: ۱۸۵ هزار اشتغال خانگی در سه سال اخیر از محل تسهیلات تبصره ۱۸ برای استان تعریف شد که از طریق پرداختی‌های بیمه این میزان از اشتغال قابل راستی آزمایی است.

او افزود: مشکل کارخانه نیشکر هفت تپه برای سال‌های طولانی تبدیل به یکی از معضلات استان شده بود که این واحد تولیدی با تدبیر شهید رئیسی و همچنین با کمک معاون اول وقت رییس‌جمهور با ادغام آن با شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی استان امروز به سوددهی رسیده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های استان توسعه صنایع پایین دستی است؛ در همین راستا پتروشیمی‌ها باید با کنارگذاشتن خام فروشی، با تولیدات با ارزش افزوده به چرخه تولید و اشتغال استان کمک کنند.

اجرای طرح زراعت چوب خوزستان در ۳۰۰ هزار هکتار

حسینی محراب گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده طرح اقتصادی و اشتغالزایی زراعت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار عملیاتی می‌شود که به دنبال آن صنایع و کارگاه‌های تولیدات چوبی راه‌اندازی خواهد شد.

استاندار خوزستان در خصوص تامین آب کشاورزی توضیح داد: آب مورد نیاز کشاورزی در حوضه‌های کرخه و مارون همواره با مشکلاتی همراه است به همین الگوی کشت برای هر کشاورز سه هکتار شلتوک در نظر گرفته شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.