روابط عمومی شرکت نیشکر هفت تپه با صدور بیانیه‌ای پیرامون حادثه جان باختن یکی از کارگران ناشی از سوختگی گمانه زنی‌ها درباره این حادثه را رد کرد.

به نقل از روابط عمومی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، در این بیانیه آمده است: در کمال تاثر و تاسف، همکاری ارزشمند از خانواده کارگری هفت‌تپه به نام «فالح سعدی» شاغل در بخش کشاورزی را در روز ۲۱ مهر ۱۴۰۳ از دست دادیم که این ضایعه دردناک، موجب تاثر و تالم تمام کارکنان شرکت شد و رخت عزا را بر تن بیش از پنج هزار نفر از همکاران کرد.

این بیانیه افزوده است: در این وضعیت تالم برانگیز، طبق معمول شبکه‌های معاند با گمانه زنی و نشر محتوای غیرواقع، سعی در بازی با خون همکار فقیدمان کردند و در این شرایط برای منحرف کردن اذهان و جریان سازی ناجوانمردانه از هیچ کوششی دریغ نکردند لذا برای تنویر افکار عمومی درباره حادثه درگذشت همکار عزیزمان به صورت رسمی مواردی را اعلام می‌داریم.

بیانیه روابط عمومی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه تصریح کرده است: پس از حادثه سوختگی که در ۱۹ مهرماه جاری رخ داد، بلافاصله اقدام و هماهنگی‌های اورژانسی برای آغاز روند درمان و نجات فالح سعدی با دستور مدیرعامل شرکت هفت تپه انجام شد و همکار حادثه دیده در کمترین زمان با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان شوش و دانشگاه علوم پزشکی دزفول به وسیله بالگرد اورژانس به بیمارستان تخصصی طالقانی اهواز اعزام شد.

این بیانیه می‌افزاید: با وجود تلاش کادر درمان بیمارستان و همراهی شبانه روزی عوامل مدیریت ایمنی و بهداشت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و پیگیری مستمر و حضوری مدیرعامل، همکار عزیزمان به علت وخامت اوضاع جسمانی درگذشت.

علت و چگونگی این حادثه در حال بررسی کارشناسی است

این بیانیه در مورد علت این حادثه نیز آورده است: علت، چگونگی و ماهیت درگذشت همکار فقید، هنوز به صورت دقیق مشخص نشده و از سوی کارشناسان مربوطه در دست بررسی است لذا تا پایان این فرآیند و ارائه گزارش دقیق و رسمی مراجع ذی صلاح، نمی‌توان اظهار نظر قطعی درباره علت و چگونگی وقوع حادثه داد، بنابراین اعلام هرگونه نظر را تا قبل از زمان اعلام مراجع مربوطه، فاقد موضوعیت می‌دانیم و تاکید می‌کنیم برای روشن شدن ابعاد این حادثه و احقاق حق خانواده متوفی و حمایت همه جانبه از این عزیزان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

تکذیب شایعه پیرامون تعلیق کارگر حادثه دیده

این بیانیه همچنین با اشاره به برخی شایعه‌ها پیرامون این حادثه تصریح کرده است: شایعه «پایان قرارداد یا تعلیق از کار و یا برخورد انضباطی» در مورد همکار حادثه دیده را تکذیب می‌کنیم.

این بیانیه با توضیح مزایا و حقوق کارگران فصلی این شرکت افزوده است: اشتغال تمام کارکنان شریف فصلی شرکت هفت تپه با دستور مدیرعامل طی ماه‌های اخیر به صورت مداوم در طول سال جریان داشته و دارد؛ علاوه بر این، همکاران تلاشگر فصلی، از مزایایی همچون بیمه تکمیلی، لباس، وسایل ایمنی و کفش کار، پرداخت جیره نقدی ماهیانه، پرداخت منظم بیمه و حقوق و همچنین مرخصی استحقاقی همانند کارگران قراردادی برخوردار هستند.

در این بیانیه عنوان شده است: با مدیریت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بر شرکت هفت تپه، وضعیت دستمزد کارگران فصلی با اجرای طرح بزرگ همسان سازی حقوق و طبقه بندی مشاغل و همچنین پایداری اشتغال در طول سال، سر و سامان گرفته و به ۲ برابر رسیده است و همین موضوع باعث رضایت بیشتر کارگران و افزایش انگیزه آنان شده و فضای کار و اشتغال را رونق بخشیده است.

این حادثه هیچ ارتباط مستقیمی با تصمیمات شرکت و وضعیت قراردادی یا حقوق و دستمزد ندارد

این بیانیه تاکید کرده است: برخلاف شایعه پراکنی در فضای مجازی، همکار فقید "فالح سعدی" از اخلاق متین و تعهد کاری برخوردار بوده و برخلاف ادعاهای غیرواقع، نامبرده اخراج نشده و در زمان وقوع حادثه در محل کار حضور فعال داشته است.

این بیانیه می‌افزاید: این حادثه هیچ ارتباط مستقیمی با تصمیمات شرکت نیشکر هفت تپه و وضعیت قراردادی یا حقوق و دستمزد ندارد و مشخص شدن ماهیت حادثه نیازمند گزارش مراجع رسمی است و تا آن لحظه هرگونه اظهارنظر در این ارتباط فاقد وجهه قانونی و کارشناسی است.

«فالح سعدی» کارگر نی‌بر فصلی واحد کشاورزی مجتمع کشت‌وصنعت هفت تپه که روز ۱۹ مهر ماه به دلیل اختلاف با کارفرمای واحد خود، اقدام به خودسوزی کرد، حوالی ظهر روز گذشته (۲۱ مهر ماه) در بیمارستان طالقانی اهواز جان باخت.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به عنوان نخستین تولید کننده شکر از نیشکر در ایران هجدهم آذر ۱۳۴۰ افتتاح شد؛ این شرکت با وسعتی بیش از ۲۴ هزار و ۹۰۰ هکتار در نزدیکی شهر شوش و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال اهواز قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.