مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از بهره برداری ۲۸ طرح آبرسانی در ۱۴ شهرستان و ۳۲ طرح در ۱۶۲ روستای استان همزمان با هفته دولت خبر داد.

محمدرضا کرمی نژاد گفت: همزمان با هفته دولت، ۲۸ طرح آبرسانی در ۱۴ شهرستان و ۳۲ طرح در ۱۶۲ روستای استان خوزستان همزمان با اعتباری بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیدند.

او می‌گوید: ارزش ریالی ۳۲ طرح آبرسانی روستایی بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است که با اجرای این طرح‌ها بیش از ۷۰ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

کرمی نژاد گفت: بخش عمده‌ای از اعتبار‌های هزینه شده برای اجرای این طرح‌ها از محل اعتبار‌های ملی و استانی تامین شده است.

به گفته او اجرای ۲۴۲ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، تجهیز ۱۸ حلقه چاه، بازسازی و ساخت ۵ باب مخزن آب آشامیدنی به حجم یک هزار مترمکعب، بازسازی و ساخت ۷ ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۱۹ لیتر در ثانیه از مهم‌ترین پروژه‌های روستایی به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: راه اندازی این طرح‌ها منجر به آبرسانی و ارتقاء سطح پایداری کمی و کیفی بیش از ۱۶۲ روستای استان شده و ظرفیت تامین آب روستایی بیش از ۵۳ هزار مترمکعب در شبانه روز خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول این طرح‌ها شامل؛ خرید و اجرای ۱۰۸ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، حفاری و تجهیز ۱۳ حلقه چاه، بازسازی و ساخت ۸ مخزن آب شرب به حجم ۸ هزار مترمکعب، خرید و همچنین نصب و راه اندازی یک سامانه حذف کدورت در سطح ۱۴ شهرستان است.

کرمی نژاد می‌گوید: بهره برداری طحر‌های آبرسانی شهری منجر به ارتقاء سطح پایداری کمی و کیفی تعداد ۲۰ شهر استان با جمعیتی بیش از ۲۷۳ هزار نفر و افزایش ظرفیت تامین آب آشامیدنی به میزان بیش از ۱۰۷ هزار متر مکعب در شبانه روز خواهد شد

برچسب ها: آب شرب ، تامین آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.