نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: الگوی کشت باید از ۵۵۰ هزار هکتار به ۷۵۰ هزار هکتار اصلاح شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی اشاره به دیدار انجام شده با وزیر جهادکشاورزی به منظور پیگیری مطالبات حوزه کشاورزی استان خوزستان گفت: کود و سوخت یارانه‌ای بخش کشاورزی بر اساس میزان الگوی کشت تعیین شده هر استان اختصاص می‌یابد.

او با تاکید بر اینکه خوزستان قطب کشاورزی کشور است افزود: سالانه ۱۷ میلیون تن محصول کشاورزی در این استان تولید می‌شود که مطابق با ظرفیت‌های موجود نیز باید به زیرساخت‌ها و همچنین نیازهای حفظ و پایداری این میزان محصول تولیدی توجه شد.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی با اشاره به تولید ۱۳۸ نوع محصول زراعی و باغی در استان خوزستان اضافه کرد: اختصاص سوخت و کود شیمیایی به کشاورزان بر اساس میزان الگوی کشت پاسخگو نیست و این الگو باید از ۵۵۰ هزار هکتار به ۷۵۰ هزار هکتار اصلاح شود.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اهمیت کشاورزی در شهرستان‌های شوشتر و گتوند اضافه کرد: پیگیری برای تامین اعتبار طرح‌های آبیاری و زهکشی شهرستان‌های شوشتر و گتوند انجام شد و مقرر شد با توجه به ظرفیت کشاورزی این شهرستان‌ها ‌طرح‌های نیمه کاره در اولویت و در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی همچنین به پیگیری پرداخت مطالبات باقی مانده گندم کاران از وزیر جهادکشاورزی اشاره کرد و گفت: بخشی از گندم کاران هنوز مطالبات خود از دولت را دریافت نکرده اند در صورتی که تاکنون ۱۱میلیون و ۹۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان به ارزش ۲۱۰ همت خرید تضمینی شده است.

سادات ابراهیمی تاکید کرد: برابر با اعلام وزارت جهادکشاورزی تاکنون ۱۶۱ همت از مطالبات کشاورزانی که گندم خود را به مراکز دولتی خرید تضمینی تحویل داده‌اند، واریز شده است.

برچسب ها: خوزستان ، الگوی کشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار