سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آتش سوزی در مراتع کندوان اسکو

فرماندار شهرستان اسکوگفت:مراتع روستای تاریخی کندوان و کهنمو در بخش مرکزی اسکو دچار آتش سوزی شد.

حسین فیروزی گفت:حدود ۱۰ هکتار از مراتع روستا‌های کندوان و کهنمو ظهر امروز دچار آتش سوزی شد که با حضور اهالی این روستا‌ها و اعزام واحد آتش نشانی شهرداری اسکو آتش سوزی مهار و از سرایت و گسترش آتش به کوه‌های اطراف جلوگیری شد. 

وی افزود:مراتع و پوشش گیاهی کوه‌ها و مراتع کندوان و کهنمو که جزو مراتع درجه سه منطقه حفاظت شده سهند می‌باشد بصورت کاملا خشک و مستعد آتش سوزی است.

وی بیان کرد:با توجه به اطفای به موقع حریق این حادثه هیچ گونه تلفاتی به حیات وحش منطقه نداشته و علت دقیق آتش سوزی به درستی مشخص نیست و در حال بررسی است. وی از مسافران و گردشگران خواست با توجه به مستعد بودن مراتع مذکور به آتش سوزی، از روشن نمودن آتش در طبیعت و انداختن ته سیگار روشن و یا هرگونه عامل دیگر از قبیل رها نمودن زباله‌های پر خطر مانند بطری‌های شیشه‌ای در محیط این روستا خودداری کنند.

گفتنی است: در طبیعت منطقه حفاظت شده سهند ۱۵۶ گونه گیاهی شناسایی شده که ۲۶ گونه آن اندمیک (بومی) می‌باشد و به عنوان زیستگاه زمستانی مورد استفاده قوچ و میش قرار می‌گیرد. در این منطقه گونه‌های شاخص قوچ و میش، سیاه گوش، خرس قهوه‌ای، گربه وحشی، گرگ و روباه و چندین گونه خفاش و انواع مختلفی از جوندگان وجود دارد.

برچسب ها: آتش سوزی ، مراتع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.