رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: آتش سوزی در جنگل ها و مراتع این شهرستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 94درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سامان گرجی افزود: سال گذشته 100 هکتار از جنگل ها و مراتع باشت در آتش سوخت.
وی بیان کرد: وسعت آتش سوزی های امسال در این شهرستان شش هکتار بوده است.

رییس اداره منابع طبیعی آبخیزداری باشت تصریح کرد: تشکیل گروه 40 نفره مهار آتش کوه بهره عنا که یکی از مستعدترین مناطق وقوع آتش سوزی های این شهرستان بود و اعزام این گروه در مواقع ضروری به مناطق دیگر از دلایل کاهش میزان خسارت آتش سوزی های سال جاری در باشت بوده است.

گرجی گشت های مداوم و اطلاع رسانی به کشاورزان برای آتش نزدن بقایای مزارع را از دیگر عوامل این میزان کاهش دانست .

وی بیان کرد: بهره وری پایدار از منابع طبیعی در قالب کشت گیاهان دارویی (آنفوزه) در وسعت 450 هکتار از مراتع باشت، احیای 100 هکتار از گیاهان آسیب دیده از حشره چوبخوار و اجرای طرح های جنگل های دست کاشت از برنامه های دولت برای صیانت از عرصه های طبیعی باشت در یک ساله گذشته تاکنون بوده است.

وی با بیان این که هفت هزار هکتار از جنگل های باشت توسط افت حشره چوبخوار در سال های گذشته از بین رفته است ، افزود: 49 میلیارد ریال برای احیای این جنگل ها و مراتع مورد نیاز است.

گرجی با اشاره به اهمیت جنگل ها و مراتع در توسعه پایدار به ویژه برای صنعت گردشگری و ایجاد فرصت های شغلی بیان کرد: مشارکت تمام گروه های مردمی برای حفاظت از این سرمایه های خدادادی ضروری است.

بیش از 105 هزار هکتار عرصه جنگل و مرتع در شهرستان باشت وجود دارد که از این میزن 18 هزار هکتار آن مرتع است.
شهرستان 21هزار نفری باشت در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.


انتهای پیام/ی
برچسب ها: آتش سوزی ، جنگل ، مراتع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.