۱۵ هکتار از مراتع کوهدشت لرستان طعمه حریق شد

فرماندار کوهدشت گفت: ۱۵ هکتار از مراتع و اراضی منطقه "تنگ قلعه کوه ویان" کلین شیراوند این شهرستان طعمه حریق شد.

محمد مرادی کفراج اظهار کرد: در پی گزارشی مبنی بر آتش‌ سوزی گسترده در تنگ قلعه کوه ویان در منطقه کلین شیراوند درب گنبد، ستاد مدیریت بحران شهرستان بسیج شد تا عملیات اطفای حریق را با تمام امکانات موجود انجام دهند.

وی عنوان کرد: صعب‌العبور بودن مناطق، کمبود امکانات، تعدد آتش‌سوزی‌ها در سطح شهرستان و سهل‌انگاری برخی از افراد در جامعه، موجب ضرر و زیان به منابع طبیعی و ملی شده و فرایند اطفاء را کند کرده است، ضمن اطمینان خاطر به مردم عزیز برای اطفاء حریق، خواهشمندیم به‌محض رویت آتش‌سوزی، ضمن اطلاع‌رسانی، همکاری و مشارکت لازم را در بحث اطفاء حریق به عمل‌آورند.

فرماندار کوهدشت تاکید کرد: در عملیات اطفاء حریق علاوه بر حضور تیم‌های عملیاتی منابع طبیعی و سایر اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان، نیروهای مردمی و بسیج نیز حضور دارند.

مرادی با اشاره به اینکه حدود ۱۵ هکتار از مراتع و پوشش گیاهی منطقه دچار حریق شده است، اضافه کرد: امیدواریم با توجه به بسیج امکانات و تلاش نیروهای مردمی و ادارات شهرستان تا پایان امروز آتش‌سوزی مهار شود.

وی افزود: با توجه بارندگی‌های مطلوب و افزایش پوشش گیاهی مناطق کوهستانی کوهدشت و همچنین گرم شدن اخیر آب‌ و هوا، در چند روز گذشته نیز شاهد حریق در اقصی نقاط شهرستان بودیم که عملیات اطفای آن انجام شد.

برچسب ها: آتش سوزی ، مراتع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.