سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲ سامانه ثبت پلاک در پایانه مسافری مرکزی قم نصب شد

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال، طرح نصب ۲ سامانه ثبت پلاک (متصل به سامانه جامع داپ) در ورودی و خروجی پایانه مرکزی شهرستان قم اجرا شد.

سید محمدرضا موسوی گفت: به‌منظور پایش و ارتقا سطح نظارت بر تردد ناوگان عمومی حمل‌ونقل مسافر در کریدور‌های اربعینی کشور، طرح نصب ۲ دستگاه دوربین پلاک خوان در ورودی و خروجی پایانه مسافری کوثر شهرستان قم اجرا و به بهره‌برداری رسید.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم عنوان کرد: اعتبار تخصیصی این پروژه بالغ بر سه میلیارد ریال و از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تامین شده‌است.

موسوی در خصوص فرایند عملیاتی سامانه داپ افزود: از ابتدای طرح سفر‌های اربعین (۱۶ مردادماه) تمهیدات پایش و رصد ناوگان عمومی حمل‌ونقل مسافر در طول کریدور‌های جاده‌ای اربعین، با راه‌اندازی سالن پایش شهید سلیمانی واقع در پایانه شهید رئیسی شهر مرزی مهران لحاظ شده است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم یادآور شد: با توجه‌به اتصال ۲ سامانه پلاک خوان منصوب در ورودی و خروجی پایانه کوثر به سامانه جامع داپ (داده‌کاوی اطلاعات و پایش تردد جاده‌ای کشور) امکان رصد ناوگان عمومی اتوبوس از لحظه خروج از پایانه مبدأ تا ورود به پایانه مقصد، فراهم شده‌است.

موسوی ادامه داد: در این سالن (پایش ناوگان) کارشناسانی از ادارات کل ستادی و استانی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ضمن استقرار شبانه‌روزی، نسبت به رصد و پایش دقیق ناوگان عمومی حمل‌ونقل مسافر اعزامی هراستان از بدو خروج از پایانه مبدأ تا ورود به پایانه مقصد (شهید رئیسی شهر مهران) اقدام می‌نمایند.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم یادآور شد: سالن پایش شهید سلیمانی واقع در پایانه شهید رئیسی شهر مرزی مهران در قالب پنج منطقه تعریف شده که استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری، قم و لرستان در منطقه یک و به طور مشترک به رصد و پایش ناوگان اتوبوسی متردد در کریدور‌های اربعینی کشور می‌پردازند.

موسوی در خصوص نحوه ثبت و دریافت اطلاعات هر سرویس در سامانه جامع داپ افزود: داده‌های هر سرویس از ناوگان اتوبوسی از طریق سامانه صدور وضعیت به سامان داپ انتقال و سپس در سالن پایش شهید سلیمانی نسبت به رصد آن اقدام می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.