سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۰ هکتار زمین در کنار شهرک شکوهیه قم برای تولید انرژی خورشیدی اختصاص یافت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۷۰ هکتار زمین در کنار شهرک صنعتی شکوهیه استان برای تولید برق از طریق انرژی خورشیدی اختصاص پیدا کرد.

وحید آشتیانی گفت: با احداث این نیروگاه خورشیدی در کنار شهرک صنعتی شکوهیه ظرفیت تولید ۵۰ مگاوات برق برای کمک به تامین انرژی مورد نیاز واحد‌های تولیدی مستقر در این شهرک صنعتی استان فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم افزود: ما به خوبی از اهمیت تامین برق مورد نیاز تولیدکنندگان در شهرک‌های صنعتی استان آگاه هستیم و تلاش می‌کنیم با ایجاد نیروگاه‌های کوچک مقیاس و استفاده از ظرفیت انرژی خورشیدی، برخی محدودیت‌های موجود در این زمینه را به خصوص در فصل تابستان، تا حد امکان کاهش دهیم.

گفتنی است بخش صنعت در قم یکی از نمونه‌های موفق فعالیت مردمی و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است و تقریبا تمام واحد‌های تولیدی استان به صورت غیر دولتی و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی، در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات مورد نیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی می‌باشد.

شهرک‌های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه درنزدیکی بازار‌های بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب و کار‌های تولیدی مواجه شده‌است.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.