رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ۳۴۲ هکتار از اراضی ملی و دولتی با توجه به ظرفیت‌های قانونی برای احداث نیروگاه خورشیدی در استان واگذار شد.

محمدرضا حاجی رضا گفت: با توجه به شعار امسال که سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده‌است این اقدام با استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای افزایش توان تولید انرژی برق در استان قم صورت پذیرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: در همین رابطه ضمن حمایت از سرمایه‌گذارانی که از ظرفیت‌های استان برای توسعه و رشد تولید بهترین استفاده را می‌کنند، در هفتمین کمیسیون طرح‌های غیر کشاورزی با واگذاری ۳۴۲ هکتار از اراضی ملی و دولتی پلاک ۶۴ اصلی موسوم به لب دریا جهت احداث نیروگاه خورشیدی در قم موافقت گردید.

حاجی رضا در ادامه افزود: با بهره‌برداری از این طرح، ۲۲۵ مگاوات به ظرفیت تولید برق استان افزوده و با یاری خدا شاهد کاهش ناترازی برق در سال‌های آینده خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: نیروگاه‌های خورشیدی از انرژی خورشید برای تولید برق استفاده می‌کنند، که یک منبع بی‌پایان و پاک انرژی محسوب می‌شود و همچنین این نیروگاه‌ها با تبدیل انرژی خورشید به برق از طریق پنل‌های خورشیدی، نه تنها به کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی کمک می‌کنند، بلکه آلودگی هوا و گاز‌های گلخانه‌ای را نیز کاهش می‌دهند.

گفتنی است واگذاری اراضی برای طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی در مسیر توسعه استان یکی از وظایف و ماموریت‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی قم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار