سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تردد زائران از مرز تمرچین به ۵۳ هزار نفر رسید

مدیر کل حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: تردد زائران مرز تمرچین از آغاز طرح پیاده روی اربعین حسینی تا امروز شنبه به ۵۳ هزار نفر رسید.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از آغاز طرح پیاده روی اربعین حسینی تا امروز شنبه بیست و هفتم مرداد ماه، تعداد زائرانی که از مرز تمرچین تردد کرده اند به ۵۳ هزار نفر رسیده است.

ایرج دست نشان افزود: تعداد زائران روز گذشته تا صبح شنبه ۷ هزار و ۱۷ نفر بوده است که از این تعداد ۲ هزار و ۱۷۵ هزار زائر ورودی به کشور از مرز تمرچین هستند که در مقایسه با مدت زمان مشابه ۳۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی اضافه کرد: همچنین روز گذشته تا صبح امروز شنبه ۴ هزار و ۸۴۳ زائر خروجی از مرز تمرچین داشته ایم.

وی ادامه داد: روزانه ۴ سرویس حمل و نقل عمومی برون شهری، زائرین اربعین را به صورت کاملاً رایگان از پایانه مسافربری ارومیه با ظرفیت حدود ۲۰۰ نفر به پایانه مرزی تمرچین انتقال می‌دهند. 

دست نشان با اشاره به اینکه این طرح از ۲۲ مرداد تا اول شهریور سال جاری اجرا خواهد شد، تصریح کرد: همچنین زائرانی که قصد عزیمت به پایانه مرزی تمرچین با استفاده از خودرو شخصی را دارند نیز مورد توجه بوده و ۸ پارکینگ رایگان در شهرستان پیرانشهر آماده خدمات رسانی به این افراد است.

وی ادامه داد: تمامی زیرساخت‌ها اعم از پارکینگ رایگان، مواکب، حمل و نقل و مسائل بهداشتی آماده هستند که از بدو ورود به پیرانشهر تا محل پایانه تمرچین و اعزام به سمت عتبات عالیات در خدمت زوار باشند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری و ایمن سازی محور‌های منتهی به گذرگاه تمرچین هزینه شده است، یادآور شد: علاوه بر تأمین زیرساخت‌ها برای کاهش ایستایی و ازدحام در پایانه مرزی تیزبین، امسال تعداد گیت‌های گذرنامه نیز افزایش یافته است.

دست نشان خاطرنشان کرد: همچنین به منظور تسهیل سفر زائرین هزینه ورود به گذرگاه حاج عمران از طریق پایانه مرزی تمرچین برای زائرین و مسافران ایرانی رایگان است. 

پایانه مرزی تمرچین امسال برای سومین بار به عنوان یکی از ۶ گذرگاه اعزام زائران اربعین حسینی به سرزمین عشق کربلای معلی فعالیت می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.