سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمود عباس: روسیه باید در مذاکرات صلح خاورمیانه مشارکت داشته باشد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار مشارکت روسیه در مذاکرات صلح خاورمیانه شد.

گرچه اکنون رژیم صهیونیستی در غزه با جنبش حماس در حال جنگ است، اما تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری نیز می‌کوشد از روند‌های دیپلماتیک به این منازعه پایان بخشد. سفر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان به روسیه در همین راستا انجام شده است. 

به گزارش الجزیره، محمود عباس از آمریکا به خاطر تلاش برای خارج کردن روسیه از گفتگو‌های صلح خاورمیانه انتقاد کرده و خواستار مشارکت مسکو در روند مذاکرات فلسطینیان با رژیم صهیونیستی شد. 

وی در مسکو به خبرنگاران گفت: روسیه همواره به دنبال حل و فصل مسائل از طریق مسالمت آمیز بوده است. آمریکا نیز همواره تلاش کرده است مسکو را از فرآیند مذاکرات دور نگه دارد. این مسئله به هیچ عنوان برای ما قابل پذیرش نیست که روسیه در گفتگو‌های صلح خاورمیانه مشارکت نداشته باشد، زیرا این کشور همواره مواضع عادلانه‌ای درباره مسائل منطقه اتخاذ کرده است. مواضع مسکو مبتنی بر قوانین بین المللی است. 

محمود عباس در سفر به روسیه با عالی‌ترین مقامات سیاسی این کشور دیدار و گفتگو کرد. دیدار با ولادیمیر پوتین یکی از اصلی‌ترین محور‌های سفر عباس به مسکو بود. پوتین در این دیدار از تشکیل کشور مستقل فلسطینی حمایت کرد.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.