سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگاه آزاد اسلامی خوی در یک قدمی بین المللی شدن

عبدالله زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خوی در یک قدمی بین المللی شدن است. 

رضا عبدالله زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوی درنشستی که با خبر نگاران واصحاب رسانه در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد بعداز خیر مقدم گویی گفت: به همت مسئولین ذیربط کار‌های مهم وعلمی بین المللی شدن دانشگاه آزاد اسلامی خوی انجام گرفته و این واحد دانشگاهی در یک قدمی بین المللی شدن است و امید واریم سال آینده جشن بین المللی شدن دانشگاه آزاد خوی را جشن بگیریم. 

وی به نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در ارتقای بصیرت جامعه گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند بصیرت افزایی و روشنگری در جامعه را افزایش دهند. 

وی افزود: بال دیگر بصیرت افزایی جامعه قشر دانشگاهی و فرهنگی و مجموعه‌های آموزشی جامعه است. اگر بخواهیم بصیرت افزایی را داشته باشیم نیاز داریم به اینکه سند تحولی کشور در حال توسعه را اجرا نموده تا به کشور توسعه یافته برسیم. 

عبدالله زاده با بیان اینکه، برای ایجاد این تحول نیاز به پایه‌ها ارکانی داریم اظهارداشت:که رکن اصلی و اول ما پایائی است یعنی من باید بدانم فلسفه وجودی من چیست؟ تا برسم به آن بصیرت افزایی و تنهایی اینکار اتفاق نمی‌افتد و این آگاهی باید از طریق اصحاب رسانه و دانشگاه‌ها در جامعه تزریق شود و اگر توانستیم به این نقطه برسیم ما به بحث هم افزایی می‌رسیم.

وی اضافه نمود: رکن دوم پویایی است یعنی من اگر بدانم نقش من در جایی که هستم چیست مسلما نوع نگاهم عوض میشوددیگر نگاه من کوتاه مدت نیست بلکه به افق‌های بلندتری نگاه خواهم کرد بازهم اصحاب رسانه هستند که این بلند نظری و دید وسیع را مطالبه می‌کنند. واگر جمعی کارکنیم خیلی راحت‌تر و زودتر به نتیجه مطلوب و هم افزایی می‌رسیم. 

عبدالله زاده درادامه به جایگاه دانشگاه آزاد خوی در کشور اشاره کردوگفت: در سراسر کشور ۴٠٠ واحد دانشگاهی وجود دارد که دانشگاه آزاد اسلامی خوی دومین دانشگاه آزاد کل منطقه آذربایجان بعداز تبریز است که به همت مسئولین شهر مخصوصا مرحوم آیت الله نجمی اولین امام جمعه خوی و اولین رئیس دانشگاه آزاد خوی در سال ۱۳۶۴ در مساحتی بیش از ۶۵ هکتار و ۶٠ هزار مترمربع اعیان تاسیس شد. 

وی افزود: امروز در دانشگاه آزاد اسلامی خوی بیش از ۲٠٠ هیئت علمی و بیش از ۱٠٠ کارمند و بیش از ۴ هزار دانشجو برای ارتقاء علمی و تولید ارزش افزوده و اشتغال در خوی نقش آفرینی می‌کند. 

رضا عبدالله زاده گفت: با سند جامع تحول و تعالی دیگر کار بصورت فردی انجام نمیشود بلکه با سه محور اصلی «دانشگاه پرورشگر و قوه عاقله» است که ۲ بسته کاری را پشتیبانی می‌کند یکی ارتقا کیفیت و کارآمدی دوره‌های تحصیلی است که متناسب با شرایط جامعه باشد و دیگری ارتقاء تربیت اخلاقی، فرهنگی و هویتی است بطوریکه قبلا دانشجو برای کسب مدرک و نمره به دانشگاه می‌آمد ولی امروز برای کسب علم و کار تحصیل می‌کند.

وی افزود: محور دوم «دانشگاه سلامت و پاسخگو» است که در ۴ بسته کاری در سند آورده شده است. یکی ارتقاء پاسخگویی و قابلیت حل مسئله دوم: توسعه نوآوری، فن آوری و کار آفرینی سوم: ارتقاء جایگاه بین المللی و الهام بخشی و چهارم: پیشرفت علمی مرجعیت ساز و تمدن آفرین بطوری که در زلزله اخیر خوی در کنار دیگر ارگان‌ها در همه زمینه‌ها حتی پخت و توزیع غذا و نان گرم در مقام پاسخگویی آمد.

عبدالله زاده سومین محوررا «دانشگاه کارآمد و پایدار» عنوان کردافزود: الان در مجموعه دانشگاه آزاد قبل از اینکه دانشجووارد دانشگاه بشود مراکز مشاوره ما آماده مشاوره است و امسال کلینیک مشاوره دانشگاه آزاداسلامی خوی در تمام رشته‌ها در داخل شهر افتتاح میشود تا بتوانیم آگاهی لازم را برای ادامه تحصیل و افزایش بهره وری در سطح شهرستان برای مردم بدهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوی درادامه گفت: در سال ۱۴٠٠ بخاطر پاره‌ای مسائل و مشکلات تعداد دانشجویان از ۲۷٠٠ نفر هم پایین آمده بود که امروز به همت همکاران و مسئولین بیش از ۴ هزار دانشجو در رشته مختلف مشغول تحصیل هستند. 

وی اضافه نمود: ارتقای اساتید یکی دیگر از برنامه علمی دانشگاه است که براساس آن ۵ نفر از اساتید از استادیاری به دانشیاری، ۱٠ نفر از مرتبه مربی به استادیاری ارتقاء پیدا کردند که کار بسیار مهمی است. 

عبدالله زاده همچنین بااعلام اینکه از اول مهرماه امسال رشته کارشناسی ارشد آموزش مقطع ابتدایی شروع به فعالیت می‌کند. گفت:در رشته‌های مهندسی پزشکی، میکروبیولوژی از سال قبل دانشجویان مشغول به تحصیل هستند.

عبداله زاده در ادامه اظهار کرد: بیش از ۲٠٠ نفر از دانشجویان این دانشگاه را به صنعت و کارخانه‌ها برای اجرای کار‌های علمی معرفی کرده ایم.

وی متذکر شد: ۵٠ مقاله علمی توسط اساتید ما در محافل علمی سال گذشته مطرح و منتشر شده  و نقطه مهم آن است که یکی از اساتید کامپیوتر ما به عنوان یکی از دانشمندان یک درصد جهان در سال ۴٠۱ و ۴٠۲ شد. 

رئیس دانشگاه آزاد خوی به فعالیت‌های علمی کشاورزی اشاره کرد و گفت: اولین همایش ملی زنبور عسل را در خوی برگزار کردیم که برکات زیادی داشت و آزمایشگاه آنالیز عسل را در همان همایش بطور غیر رسمی افتتاح کردیم که با رفع نواقص جزیی تا یک ماه آینده بطور رسمی افتتاح می‌کنیم. 

وی افزود: نخستین رویداد علمی صدرا یعنی صنعت، دانشگاه، راه و اشتغال را بصورت اجرایی در دانشگاه آزاد اسلامی خوی برگزار شد. 

وی راه اندازی آزمایشگاه مرکزی تجزیه مواد غذایی، آزمایشگاه آنالیز عسل را از دیگرافتخارات این دانشگاه دانست و افزود: به همت گروه کشاورزی کار‌های زیادی در مورد عسل، زعفران و عرقیات گیاهان دارویی به مقدار ۱۵٠ تن وگل محمدی که در امسال می‌توانیم آن را از خام فروشی به ارزش افزوده برسانیم. 

رئیس دانشگاه آزاد خوی باداشاره به اینکه، دانشگاه آزاد اسلامی خوی به همت اساتید و مسئولین الان در رتبه ۱۳ می‌باشد وگفت: بزودی با ۴ رتبه افزایش به رتبه ۹ درمیان ۴٠٠ واحد دانشگاه آزاد کشور می‌رسانیم که چشم‌انداز روشنی را برای آینده دانشگاه ترسیم می‌کند.

عبدالله زاده درپایان به فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: یکی از مراسم‌های فاخر ما برگزاری جشن روز دختر بود که از صفر تا صد آن را خود دانشجویان انجام دادند ودر حدود هزار نفر دانشجو در آن شرکت نمودند با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و مراسم متبرک شد به پرچم آستان مقدس امام رضا ع و قسمت حاشیه‌ای آن مراسم بابرکت این بود که حدودا ۲٠ نفر از دانشجویان عضو بسیج دانشجویی و چادری شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.