سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌اندازی پویش "پاکیزگی به عشق حسین" در مسیر نجف _کربلا

معاون محیط زیست شهرداری قم با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار بحث مدیریت پسماند و نظافت بیشتر را با پویش پاکیزگی به عشق حسین در مسیر نجف _کربلا پیگیری می‌کنیم، گفت: در قالب این پویش ۲۰ تن کیسه زباله ویژه و سطل‌های زباله برای مواکب تهیه شده است.

 مهدی اصفهانیان مقدم در نشست خبری شهردار قم با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته خبرنگار در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، گفت: برنامه‌ریزی کامل و جامعی درخصوص معضل موش‌های شهری در نظر گرفته شده است.

معاون محیط زیست شهرداری قم با اشاره به اینکه بخشی از معضلات وجود موش به دلیل شبکه فاضلاب و انهار کشاورزی است، افزود: شرکت آب و فاضلاب و جهاد کشاورزی در راستای این معضل با شهرداری قم همکاری دارند.

اصفهانیان مقدم با اشاره به اینکه قرار دادن زباله در سطل‌های زباله در ساعات غیر از جمع‌آوری موجب افزایش موش‌ها می‌شود، افزود: امیدواریم با همکاری شهروندان بتوانیم این معضل را برطرف کنیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار قم با بیان اینکه امسال بیش از ۸ میلیارد تومان برای خرید سم هزینه شده است، عنوان کرد: حدود ۱۴ هزار و ۸۰۰ مورد طعمه گذاری در سطح شهر صورت گرفته است.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه در شهر قم حدود ۱۷ مناسبت در طول سال داریم، تصریح کرد: فضاسازی محیط شهری متناسب با این ایام از جمله اقداماتی است که صورت می‌پذیرد و متناسب با امکانات و بودجه شهرداری قم در زمینه طراحی و اجرای المان‌های شهری گام برمی‌داریم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی طرح علمداران خدمت از دو ماه گذشته انجام شده است، یادآور شد: اولویت نخست ما برنامه‌ریزی مناسب برای ارائه خدمات مطلوب به زائران اباعبدالله الحسین (ع) است.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه در این راستا حداکثر حمایت از قرارگاه مردمی اربعین صورت خواهد گرفت، گفت: تلاش می‌کنیم از اجتماع عظیم حسینی بهره‌برداری‌های فرهنگی مناسبی صورت بگیرد.

معاون شهردادی قم با بیان اینکه قم از زائران ۱۵ کشور در مسیر رفت و بازگشت از کربلا میزبانی می‌کند، افزود: حمایت از قرارگاه مردمی اربعین اولویت اصلی است و مجموعه مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف از این زائران پذیرایی و خدمت رسانی می‌کند.

اصفهانیان مقدم با اظهار امیدواری برای ارائه خدمات اسکان مناسب برای زائران یادآور شد: آئین جاماندگان اربعین نیز در بلوار پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اعزام ۶۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه ون به مرز خسروی و مهران گفت: امسال برای نخستین مرتبه در مسیر نجف به کربلا در مباحث مدیریت پسماند و نظافت بیشتر پویش پاکیزگی به عشق حسین را راه‌اندازی می‌کنیم.

اصفهانیان مقدم اضافه کرد: در قالب این پویش ۲۰ تن کیسه زباله ویژه و سطل‌های زباله با طراحی مخصوص برای مواکب مسیر نجف به کربلا تهیه شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه یکی از توفیقات دوره جدید مدیریت شهری در عرصه فضای سبز است، مطرح کرد: با توجه به شرایط جوی خاص شهر قم تلاش کرده‌ایم درختانی متناسب با اقلیم شهری را کاشت شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه از گذشته درختان اکالیپتوس کاشته شده‌اند، عنوان کرد: سیاست ما از بین بردن این درختان نیست بلکه در حال مدیریت کاشت جدید درختان هستیم.

اصفهانیان مقدم با اشاره به اینکه دو شهرک ویژه برای انتقال صنوف آلاینده در قم پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: قم جزو معدود کلان‌شهر‌های کشور است که ۲ شهرک خودرویی و شهرک صنوف را ایجاد کرده و تاکنون ۷۰۰ غرقه برای صنوف مزاحم خودرویی در این شهرک آماده بهره برداری است و طرحی در مناطق ۲، ۳، ۴ شهری برای انتقال صنوف آلاینده خودرویی در دستور کار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.