سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازیان:

ظرفیت معادن آذربایجان‌غربی برای مطالعات دانشگاهی قابل توجه است 

سرپرست سازمان خصوصی سازی گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های غنی از معادن مختلف، ماموریت دانشگاه صنعتی ارومیه بسیار دقیق انتخاب شده و لازم است دانشگاهیان از این ظرفیت‌ها برای تحقیقات و مطالعات بهره‌مند شوند.

ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی سازی روز سه‌شنبه در دیدار با هیات امنای دانشگاه صنعتی ارومیه گفت: دانشگاه باید برای ۲۰ سال آینده خود با وجود معدن ارزشمندی، چون معدن طلا در جنوب استان برنامه ریزی کرده و زمینه مطالعات دقیق‌تر برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر را فراهم کند.

وی اضافه کرد: لازم است دست اندرکاران راه اندازی دانشگاه و مسوولان وقت که باعث به وجود آمدن دانشگاهی با این ظرفیت که امروز به عنوان یک دانشگاه شاخص در منطقه و دنیا شناخته می‌شود، تقدیر کرد.

معاون وزیر اقتصاد اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین موفقیت‌های دانشگاه صنعتی ارومیه جذب دانشجویان بین الملل است که با وجود کمبود‌های فعلی واقعا جای افتخار دارد.

بازیان افزود: دانشگاه توانسته از محل ماده ۲۳ از بودجه عمومی برای طرح‌های عمرانی و خوابگاه‌های دانشجویی اعتبار اخذ کند و این نشان از یک همت مضاعف و تلاش‌های بی وقفه مسوولان آن است.

وی با اشاره به اراده جهادی در تکمیل و راه‌اندازی دانشگاه صنعتی از ابتدا تاکنون اظهار داشت؛ با توجه به چشم انداز دانشگاه صنعتی ارومیه و نقش آن در تولید سرمایه و ایجاد فرصت برای سرمایه‌گذاری بلندمدت و با توجه به راهبرد مولدسازی به عنوان یک فرصت می‌توان برای به پایان رساندن پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه از محل فروش ساختمان آن استفاده مطلوب شود تا هم از ادامه بلاتکلیفی این پروژه نیمه‌تمام جلوگیری شود و هم با فروش اموال مازاد سایر پروژه‌های آن را به سرانجام برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این جلسه با اشاره به روند توسعه دانشگاه و مشکل زمین و ساختمان دانشگاه گفت: حل مشکل پروژه دانشگاه صنعتی ارومیه با در اختیار داشتن تمام اعتبار مولدسازی سازی این دانشگاه از محل فروش اموال مازاد می‌تواند موجب بهبود امکانات زیربنایی و فضای آموزشی این دانشگاه در استان شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.