سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی ۵۵ موکب اربعین حسینی در آذربایجان غربی

برای ارائه خدمات به زائران ایرانی و خارجی، آذربایجان‌غربی ۵۵ موکب، از بازرگان تا کربلا برپا می‌کند.

برای ارائه خدمات به زائران خارجی و داخلی پیاده روی اربعین، استان آذربایجان‌غربی غربی ۵۵ موکب را در مسیر حرکت زائران اربعین از بازرگان تا کربلا برپا می‌کند 
مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین آذربایجان‌غربی در جلسه ستاد اربعین خوی گفت:برای ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی امسال برای ۵۵ موکب از استان پرونده تشکیل شده و به تهران جهت دریافت پروانه ارسال شده است.

حجت الاسلام اسد میرزایی با اشاره به اینکه احتمال افزایش تعداد موکب‌ها بعد از صدور پروانه وجود دارد، تصریح کرد: موکب‌های استان به ۳ نوع موکب اسکان، موکب تغذیه و موکب اسکان _ تغذیه تقسیم شده‌اند و از بازرگان تا کربلا جانمایی خواهند شد.

وی اظهار کرد: موکب‌هایی که در داخل ایران و در بازرگان، خوی، ارومیه، تمرچین، پیرانشهر برپا خواهند شد همگی از نوع موکب اسکان _ تغذیه خواهند بود همچنین موکب‌های مستقر در اربیل و کرکوک نیز اسکان _ تغذیه خواهند بود، اما موکب‌های برپاشده در مسیر نجف تا کربلا بستگی به شرایط یکی از ۳ نوع خواهد بود.

امام جمعه خوی هم در این جلسه با بیان اینکه پیاده روی اربعین تجمع جهانی بر علیه رژیم سلطه و استکتبار است افزود: برای انتقال فرهنگ اربعین حسینی، فضاسازی و فرهنگ سازی در زمینه پیاده روی اربعین باید در اولویت قرار گیرد.

وی همچنین از برگزاری تجمع بزرگ اربعین در خوی برای پانزدهمین سال پیاپی هم خبر داد و برضرورت برنامه ریزی منسجم برای برپایی این تجمع بزرگ تاکید کرد.

علی نژاد فرماندارخوی هم گفت: برای پذیرایی و ارائه خدمات تغذیه و‌فرهنگی به زائران اربعین ۲ موکب در ورودی شهر‌های ایواوغلی و خروجی شهر خوی برپا می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.